اخبار
دوشنبه، 25 مرداد 1395
۵ رشته جدید شاخه فنی‌ و حرفه‌ای اعلام شد

۵ رشته جدید شاخه فنی‌ و حرفه‌ای اعلام شد


مدیرکل دفتر تألیف کتاب های درسی فنی‌وحرفه‌ای وکاردانش گفت: رشته‌های فتوگرافیک، تولید برنامه تلویزیونی و کارتونی، مکاترونیک، معماری داخلی و رشته حمل و نقل امسال به شاخه فنی‌وحرفه‌ای اضافه شد.

 

به گزارش خبرنگار مهر، احمدرضا دوراندیش در نشست خبری رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی وزارت آموزش و پرورش گفت: در شاخه فنی و حرفه ای ۵ رشته جدید فتوگرافیک، تولید برنامه تلویزیونی و کارتنی، مکاترونیک، معماری داخلی و رشته حمل و نقل را برای سال تحصیلی ۹۵-۹۶ خواهیم داشت.
وی افزود: برخی از این رشته های جدید امسال به صورت پایلوت در شاخه فنی و حرفه ای به اجرا در می آید.
مدیرکل دفتر تألیف کتاب های درسی فنی و حرفه ای و کاردانش تصریح کرد: برخی از رشته ها نیز به دلیل اینکه سطح آموزشی آن پایین تر از دیپلم بود و همچنین اشباع شده بود، حذف یا تلفیق کردیم.
دوراندیش بیان کرد: تعداد ۱۲۰ عنوان کتاب درسی و راهنما در پایه دهم و شاخه فنی و حرفه ای و کاردانش برای سال تحصیلی جدید خواهیم داشت که ۴ کتاب مربوط به گروه ها و یک کتاب مربوط به شایستگی غیرفنی است.
وی ادامه داد: حدود ۱۱۰ دوره آموزشی نیز برای مدرسان در تابستان و پاییز خواهیم داشت که ۷۸ دوره آموزشی در شهریور ماه برگزار می شود تا مدرسان کتاب های جدیدالتألیف را آموزش ببینند.
مدیرکل دفتر تألیف کتاب های درسی فنی و حرفه ای و کاردانش با بیان اینکه کتاب همراه هنرجو در برنامه ریزی ها به عنوان یک کار جدید در نظر گرفته ایم، خاطرنشان کرد: این کتاب، در ارتباط با سایر کتاب ها است و کمک می کند تا دانش آموز حافظه محوری را کنار بگذارد.
دوراندیش یادآور شد: کتاب همراه هنرجو از پایه دهم در اختیار دانش آموز برای سه سال گذاشته می شود.


منبع: مهر