اخبار
ﺳﻪشنبه، 09 شهریور 1395
6 فايده جالب حل کردن جدول!

6 فايده جالب حل کردن جدول!

تقويت کردن مغز از راه هاي بسيار زيادي قابل انجام است براي مثال مي توانيد از خوراکي هاي مخصوص حافظه استفاده کنيد و يا مسائل رياضي را حل کنيد.
يکي از بهترين روش هاي تقويت حافظه حل کردن جدول کلمات متقاطع است که بسياري از پزشکان و محققان از آن به عنوان يک تقويت کننده مغز ياد مي کنند.
جدول ها در اندازه ها و نوع هاي مختلفي وجود دارند اما بهترين آن ها را هر روز مي توانيد در روزنامه هاي مختلف پيدا کنيد و همجنين سعي کنيدحداقل روزانه تا حد توانتان به اين جدول ها فکر کنيد.

در ادامه برخي از مهمترين دلايلي که براي جدول حل کردن مي توان از آن ها ياد کرد را ذکر مي کنيم:

* بسياري از محققان به اين نتيجه رسيده اند که جدول مي تواند به افراد ارامش خاصي بدهد. کساني که جدول حل مي کنند در ابتدا مقداري هيجان زده خواهند بود اما با تمام شدن جدول حس آرامش خاصي را تجربه خواهند کرد که مي تواند حتي باعث انرژيِ گرفتن آن ها نيز باشد.

* يکي از مهمترين فوايدي که مي توان در دل حل جدول هاي کلمات ديد پيدا کردن حس رضايت است. بسياري از افرادي که عاشق حل کردن جدول هستند اعتقاد دارند بعد از تمام شدن جدول يک حس تکامل و يا رضايت خواهند داشت که در باقي فعاليت ها نشاني از آن ها نيست. همچنين آن ها اين حس تکامل را با به پايان رساندن کارهاي سخت و دشوار مقايسه مي کنند.

* يکي از فوايدي که مي توان در مورد جدول به آن اشاره کرد اين است که اين معما باعث مي شود تا حداقل دقايقي شما با خودتان خلوت کنيد و در تنهايي به تفکر بپردازيد.. در حين حل کردن جدول نيز مي توانيد به کارهاي روزمره و در کل به خودتان فکر کنيد.

* ديگر فايده جدول که محققان به آن دست پيدا کرده اند کم شدن ميزان جنون و آلزايمر در افرادي است که به طور مرتب جدول حل ميکنند.اين افراد تا 5 برابر کمتر در معرض ابتلا به کمبود حافظه و يا آلزايمر هستند چرا که جدول مي تواند ورزشي بسيار عالي باري مغز باشد.

* حس آرامش يکي ديگر از مواردي است که در مورد جدول بايد بدانيد. چرا که با رها شدن ذهن شما از دنياي اطراف و تمرکز بر روي جدول شما به راحتي مي توانيد به يک حالت ارامش خاصي برسيد که کمتر با آن رو برو مي شويد.

* به طور کلي جدول مي تواند يک زندگي سالم را به شما هديه بدهد چرا که در آن مدت شما مي توانيد از مواد مخربي مانند سيگار نيز ذهنتان را منحرف کنيد و همچنين در حال تقويت مغزتان هستيد و در کنار ان وقتي را براي بهبود زندگيتان و براي تفکر به خودتان گذاشته ايد.

منبع: شاگرد زرنگ