اخبار
پنجشنبه، 11 شهریور 1395
فراخوان سومین جشنواره تقدیر از مروجان کتاب خوانی

فراخوان سومین جشنواره تقدیر از مروجان کتاب خوانی


تهران - ایرنا - دبیر سومین جشنواره تقدیر از مروجان کتاب خوانی گفت: گروه های ترویج کتابخوانی تا 25 شهریورماه فرصت دارند مستندات خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

 

به گزارش روز چهارشنبه گروه فرهنگی ایرنا از روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محسن حاجی زین العابدینی، با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره افزود: این جشنواره با هدف تشویق و تقدیر از گروه های فعال در حوزه ترویج کتاب خوانی راه اندازی شد و امسال سومین دوره آن برگزار می شود.
وی با اشاره به مشارکت گروه های خاص در این دوره از جشنواره عنوان کرد: در سومین دوره جشنواره برخی گروه های ویژه مانند معلمان و اساتید دانشگاه، مهدکودک های مروج کتاب، پیش نمازان و امامان جمعه مروج کتاب و مروجان الکترونیکی کتاب حضور دارند. البته گروه های دیگر مروج کتابخوانی نیز می توانند در این جشنواره شرکت کنند.
حاجی زین العابدینی از بین المللی شدن جشنواره تقدیر از مروجان کتاب خوانی در این دوره از جشنواره خبر داد و گفت: در سومین دوره جشنواره گروه ها و افراد فعال در خارج از مرزهای کشور (افغانستان، تاجیکستان، پاکستان، هند و...) در حوزه کتابخوانی به زبان فارسی نیز تقدیر خواهند شد.
وی ادامه داد: همچنین جایزه استمرار نیز برای گروه‎هایی در نظر گرفته شده است که در دو سال گذشته در این جشنواره برگزیده شده اند اما همچنان به فعالیت های خود در حوزه تشویق به کتابخوانی ادامه می دهند.
دبیر سومین جشنواره تقدیر از مروجان کتاب خوانی افزود: گروه های ترویج کتابخوانی فرصت دارند تا 25 شهریور ماه مستندات خود را به آدرس الکترونیکی moravejan3.95@gmail.com ارسال کنند.
بر اساس این گزارش، مراسم اختتامیه سومین جشنواره مروجان کتاب خوانی همزمان با هفته کتاب با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد. علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده شرایط شرکت در این جشنواره می توانند به وبگاه http://moravejan.ir مراجعه کنند.

** استقبال ویژه مردمی از غرفه مهرماه
غرفه مهرماه بیشترین استقبال مردمی در نمایشگاه ایران نوشت را دارد.
به گزارش روز چهارشنبه گروه فرهنگی ایرنا از روابط عمومی سازمان هنری رسانه ای اوج، علیرضا محمدی مدیر عامل تجاری سازی سازمان اوج کودک و نوجوان گفت: امسال غرفه
«مهرِ ماه» رکورد بازدید، استقبال و فروش را در میان سایر غرفه های نمایشگاه ایران نوشت شکسته است و این حاصل اجرای ایده تجاری خاصی است که در این غرفه دنبال می شود.
وی افزود: اکثر غرفه ها متعلق به تولیدکننده هایی است که با تلاش و زحمت شبانه روزی در عرصه تولید محصولاتی همچون دفتر و کیف مدرسه، عناصر مذهبی و ملی معاصر و تاریخی ایران را به صورت کاملا دلنشین و کودک پسند گنجانده اند؛ اما این واحدها در غرفه های خود، تنها محصولات تولید شده خود را عرضه می کنند و این مسئله از تنوع محصول کاسته است. در مقابل «مهرِ ماه» تلاش کرده تا در کنار چنین محصولاتی سایر نیازهای نوشت افزار در سبد خرید خانوار را در نظر گیرد.
وی ادامه داد: به همین دلیل است که خانواده ها از غرفه «مهرِ ماه» استقبال ویژه ای دارند. زیرا نیاز آنان برای مراجعه به بیرون از نمایشگاه را به کلی مرتفع می سازد و می توانند همه مایحتاج لوازم التحریر خود را به یکجا و البته بدون کوچکترین نماد غربی خریداری کنند.
محمدی اظهار کرد: نکته بسیار قابل توجه و متفاوت نمایشگاه امسال نسبت به سالهای گذشته استقبال اقشار مختلف و متفاوت از محصولات ساخت ایران است به گونه ای که مشتریان مختلف بابت ایرانی نبودن همه محصولات به شدت اعتراض می کنند! حال آنکه برخی از اقلام لوازم التحریر هنوز هیچ نمونه داخلی ندارند.
وی ادامه داد: تاکید شدید مشتریان بر ایرانی بودن محصول در سالهای گذشته مشاهده نمی شد و این نکته را می توان به عنوان وجه ممیزه اصلی نمایشگاه امسال نسبت به سالهای گذشته و تبلور دیدگاه های رهبر معظم انقلاب در زمینه حمایت از تولید داخلی در مطالبات مردم دانست که نویدبخش حرکت به سمت پیشرفت و آینده روشن برای تولیدکنندگان داخلی است.
ایران نوشت نمایشگاهی از محصولات مجمع تولیدکنندگان نوشت افزار ایرانی اسلامی است که همه ساله شهریورماه با هدف عرضه نوشت افزار حامل فرهنگ ایرانی اسلامی به خانواده های ایرانی دایر می شود.
ایران نوشت در سال 95 با شعار «بچه های ایرانی، قهرمان های ایرانی» از دوم تا 12 شهریور ماه در دسترس علاقه مندان است.



منبع: ایرنا