اخبار
شنبه، 13 شهریور 1395
تعهد 8400 میلیارد ریالی خیرین مدرسه ساز برای سالجاری

تعهد 8400 میلیارد ریالی خیرین مدرسه ساز برای سالجاری


تهران - ایرنا - رییس سازمان نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: جامعه خیرین مدرسه ساز کشور برای ادامه حرکت خداپسندانه خود در سالجاری مبلغ 8 هزار و 400 میلیارد ریال تعهد کرده اند.

 

مرتضی رییسی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، به نقل از رییس مجمع خیرین مدرسه ساز پیش بینی کرد که این اعتبار به 10 هزار میلیارد ریال افزایش یابد و افزود: هدف از توسعه این روند گسترش مشارکت مردمی و بخش های غیردولتی در محرومیت زدایی از مناطق کم برخوردار است.
وی گفت: هزینه احداث یک واحد کلاس درس بالغ بر یک میلیارد و 500 میلیون ریال است و از این رو دولت به تنهایی از عهده ساخت فضای آموزشی در مناطق مختلف کشور برنمی آید و نیازمند مشارکت جامعه خیرین مدرسه ساز می باشیم.
رئیس سازمان نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس افزود: رفع کلاس های کپری ، خشت و گلی و ایجاد تاسیسات سرمایش و گرمایش در تمامی مدارس کشور هدف سازمان نوسازی است و رفع محرومیت در تمامی مناطق محروم به مثابه بارز تحقق عدالت آموزشی است.
وی با بیان اینکه استان سیستان و بلوچستان از جمله مناطق محروم کشور در امرمدرسه سازی است و توسعه این منطقه بویژه سواحل مکران همواره مورد تاکید رهبر انقلاب بوده است ، اظهار کرد: از سوی دولت در سالجاری علاوه بر اعتبار مصوب برای این استان ، ردیف 1300 میلیارد ریال مازاد ، برای محرومیت زدایی در این منطقه در نظر گرفته شده است.
رئیسی با اشاره به برگزاری جشنواره خیرین مدرسه ساز در سواحل مکران واقع در جنوب شرقی کشور ، اظهار کرد: در این همایش که با هدف شناسایی مناطق نیازمند احداث کلاس درس و فضای آموزشی برگزار می شود ، نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ، انجمن خیرین مدرسه ساز ، سازمان نوسازی ، تجهیز و توسعه مدارس و مسئولین محلی ، مشارکت دارند.
سواحل مکران واقع در جنوب شرقی کشور شامل چهار شهر از جمله کنارک ، چابهار ، جاسک و راس میدانی با جمعیتی بالغ بر 460 هزار نفر است.


منبع: ایرنا