اخبار
شنبه، 13 شهریور 1395
امسال ۳۶ هزار بازنشسته در آموزش و پرورش داریم

امسال ۳۶ هزار بازنشسته در آموزش و پرورش داریم


اهواز ـ معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: امسال ۳۶ هزار بازنشسته در آموزش و پرورش داریم و این رقم در سال آینده به ۶ هزار و در سال ۹۹ نیز به ۱۸۰ هزار نفر می رسند.

 

به گزارش خبرنگار مهر، عباس قنبری ظهر امروز پنج شنبه در آیین دانش آموختگی (فارغ التحصیلی) دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان خوزستان در تالار فردوسی اهواز اظهار کرد: زمانی که ایده برگزاری جشن دانش آموختگی را مطرح کردیم به دنبال یک رخداد علمی بودیم چون دانشگاه فرهنگیان اولین دوره تحصیلی خود را به آموزش و پرورش تقدیم کرد.
وی خبر داد: امسال ۳۶ هزار بازنشسته در آموزش و پرورش داریم و این رقم در سال آینده به ۶ هزار و در سال ۹۹ نیز به ۱۸۰ هزار نفر می رسند.
معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کشور خطاب به دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان کشور تصریح کرد: امروز دیگر معلمان منتظر شیوه های نوین تدریسی شما هستند و خوشحال می شویم که نومعلمان امروز مدیران مدارس، مدیران کل دستگاه های دولتی و رؤسای آینده کشور باشند.
قنبری ادامه داد: شما پرچم افتخار آفرینی نظام جمهوری اسلامی ایران را در تمامی روستاهای این کشور به اهتزاز درمی آورید. شما باید سفیر دانایی، سلامت، دانش، بیداری و آگاهی باشید.
وی بیان کرد: مقام معظم رهبری همواره به دانش آموختگان و نومعلمان تأکید دارند که آنچه در سوگندنامه معلمی قید شده را رعایت کنند.
معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: خوزستان به معنای شکرستان است و شما نومعلمان باید واژگان شکری مانند عاطفه، احساس، محبت و همدلی را به دانش آموزانتان در کنار علم آموزش دهید.
قنبری تأکید کرد: معلمی که محقق، ورزشکار، دانا و توانا نیست نباید در کلاس درس حضور داشته باشد چراکه ما دانش آموزانی با این ویژگی ها می خواهیم و اگر معلمان به عنوان الگو فاقد این صفات باشند موفق نمی شوند.
وی ادامه داد: دانش آموزان از معلمان خود توقع تلاش، پشتکار و محقق بودن را دارند. به هر حال ثروت دانایی بزرگترین ثروت ها در جهان است که معلمان باید از این اندوخته به خوبی بهره مند باشند.



منبع: مهر