اخبار
یکشنبه، 14 شهریور 1395
تجهیز ۶۴ پژوهش‌سرای دانش‌آموزی به آزمایشگاه نانو

تجهیز ۶۴ پژوهش‌سرای دانش‌آموزی به آزمایشگاه نانو


معاون وزیر آموزش متوسطه آموزش و پرورش گفت: از ۵۰۰ پژوهش سرای موجود در کشور حدود ۶۴ پژوهش‌سرا مجهز به آزمایشگاه نانو شده است.

 

به گزارش خبرگزاری مهر، علی زرافشان در آیین افتتاح اولین پژوهش‌سرای دانش‌آموزی استاندارد کشور، افزود: از ۵۰۰ پژوهش سرای موجود در کشور حدود ۶۴ پژوهش‌سرا مجهز به آزمایشگاه نانو شده است و همچنین تعدادی مجهز به آزمایشگاه‌های لیزر شده‌اند تا دانش‌آموزان در این عرصه‌ها نیز فعالیت کنند.
وی ادامه داد: سال گذشته در استان اصفهان برای برگزاری مسابقات پرواز تفاهم‌نامه‌ای امضا شد و همه این‌ها نشان‌دهنده به وجود آمدن یک باور عمومی برای فعالیت‌های علمی دانش آموزان است.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش ‌و پرورش یادآور شد: سال‌های گذشته برخی تصور می‌کردند مگر دانش آموزان می‌توانند وارد عرصه پژوهش شوند اما این نگاه با همت دانش آموزان در حال تغییر است.
زرافشان عنوان کرد: جامعه علمی کشور به دنبال استفاده از ظرفیت علمی دانش آموزان در پژوهش سراها است.
وی با اشاره به لزوم حمایت از ایده‌های خلاقانه دانش آموزان، بیان کرد: امروز در شورای آموزش‌ و پرورش استان بحث امضای تفاهم‌نامه‌ای برای حمایت از خلاقیت‌های دانش‌آموزی در استان اصفهان را داشتیم و خوشحالیم دانش‌آموزان با پا گذاشتن در علومی مانند نانو، لیزر و هوافضا فعالیت می‌کنند و افتخار آفرین هستند.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش‌ و پرورش تأکید کرد: سال گذشته در نمایشگاه نانو برای اولین سال یک غرفه تجاری‌سازی داشتیم و قرار بر این شد در دوره بعد، بخش دانش‌آموزی نیز راه‌اندازی شود تا نوآوری‌های دانش آموزان نیز تجاری‌سازی شود.



منبع: مهر