اخبار
یکشنبه، 18 مهر 1395
جشنواره ملی قرآن و عترت با حضور 650 دانشجوی کشور برگزار می شود

جشنواره ملی قرآن و عترت با حضور 650 دانشجوی کشور برگزار می شود


تهران - ایرنا - معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه فرهنگیان گفت: سی ویکمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور با میزبانی دانشگاه فرهنگیان و با حضور 650 نفر از برگزیدگان از 21 تا 23 آبان ماه در مشهد مقدس برگزار می شود.

 

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش ایرنا، حجت الاسلام علیرضا صادق زاده روز شنبه در نشست خبری با بیان اینکه در مجموع یکهزار و 320 نفر از دانشجویان برگزیده دستگاه های مختلف بصورت حضوری و غیرحضوری در این رویداد شرکت می کنند، ادامه داد: 650 نفر بصورت حضوری به مرحله ملی جشنواره راه یافته اند و آثار بقیه بصورت غیرحضوری مورد داوری قرار گرفته و برای دریافت جایزه به این جشنواره دعوت می شوند.
وی افزود: این دانشجویان از دانشگاه های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، پیام نور، علوم و معارف قرآن کریم، جامع علمی -کاربردی، آزاد اسلامی، فنی و حرفه­ای و جهاد دانشگاهی به میزبانی دانشگاه فرهنگیان و با هماهنگی دبیرخانه شورای هماهنگی فعالیت های دینی و قرآنی مستقر در نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در جشنواره سی ویکم حضور می یابند.
معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه فرهنگیان گفت: دانشجویان در مجموع در 36 رشته شامل 10 رشته قرآنی همچون قرائت، ترتیل، حفظ، تواشیح و اذان، کتبی هفت رشته، فناوری دو رشته، ادبی چهار رشته، پژوهشی سه رشته و هنری 10 رشته به رقابت پرداخته و برگزیدگان به مرحله ملی راه یافته اند.
صادق زاده با بیان اینکه پس از برگزاری اختتامیه همزمان با 23 آبان ماه، یادواره علامه طباطبایی برگزار می شود، افزود: در رشته های غیرحضوری نیز پس از بررسی آثار، 57 نفر برای شرکت در مراسم پایانی جشنواره، به مشهد مقدس دعوت می شوند و از نفرات اول تا سوم هر رشته قدردانی می شود.
وی اظهار کرد: نفرات برگزیده رشته قرائت بدون گذراندن مراحل منطقه ای و استانی، به مرحله کشوری مسابقات بین المللی قرآن که همه ساله به همت سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می شود، راه می یابند.
معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه فرهنگیان افزود: سهمیه دانشگاه فرهنگیان نیز همانند دیگر دانشگاه ها هر سال برای حضور در این جشنواره 140 نفر است اما امسال به دلیل میزبانی جشنواره، به 170 نفر افزایش یافته است.


منبع: ایسنا