اخبار
چهارشنبه، 19 آبان 1395
آخرین جزییات نظارت بر بوفه مدارس

آخرین جزییات نظارت بر بوفه مدارس


معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: موضوع مجوز بوفه مدارس به سازمان دانش‌آموزی محول شده است تا این سازمان مدیریتی یکپارچه را در کشور برای صدور مجوز بوفه مدارس اعمال کند.

 

مهرزاد حمیدی ضمن حضور در غرفه ایسنا در بیست‌ودومین نمایشگاه مطبوعات، درباره روند نظارت بر بوفه‌های مدارس گفت: در حال حاضر مدیریت بوفه‌ها و نظارت بر بوفه‌ها دو امر جداگانه محسوب می‌شود، برهمین اساس صدور مجوز برای بوفه‌های مدارس به سازمان دانش‌آموزی واگذار شده است.
وی افزود: در گذشته بوفه مدارس با مدیریت مستقل، جداگانه و متنوعی اداره می‌شد، در حقیقت یک جا بوفه را بخش خصوصی اداره می‌کرد، یکجا خود مدرسه و بعضا توسط سرایدار مدرسه اداره می‌شد اما در برنامه جدید چند مورد پیش‌بینی شد تا مدیریت یکپارچه و همسویی با سیاست‌های تبیین شده در سراسر کشور برای بوفه مدارس عملیاتی شود.
معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: سازمان دانش‌آموزی علاوه بر صدور مجوز بوفه مدارس، حمایت‌های لازم را نیز برای احداث بوفه‌ها انجام می‌دهد. این سازمان در استان‌ها و در مدارس نیروی لازم را دارد و می‌تواند درخصوص نظارت بر بوفه‌ها اقدامات لازم را انجام دهد، اما در حوزه تخصصی یعنی آنچه که در بوفه مدارس عرضه می‌شود، نظارت بر عهده معاونت تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش قرار گرفته است.
حمیدی با اشاره به اینکه در حوزه تخصصی باید چه محصولاتی در بوفه‌ها عرضه شود و چه محصولاتی ممنوعیت عرضه در بوفه‌های مدارس دارد، توسط این معاونت در قالب دستورالعمل‌های تخصصی تنظیم و صادر شده است، گفت: برای اعمال نظارت بر بوفه‌ها در معاونت تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش دو مکانیسم در نظر گرفته شده است، به طوری که در ابتدا همکاران این معاونت نظارت‌های لازم را مطابق دستورالعمل‌های تنظیم شده انجام می‌دهند و اداره بهداشت مناطق با کارشناسانی که دارند، به صورت دوره‌ای از بوفه مدارس بازدید می‌کنند. در بازدید آنها اقلام ارائه شده در بوفه مدارس و بهداشت محیط بوفه‌ها مورد بازبینی قرار می‌گیرد.
وی افزود: برای نظارت بیرونی مدارس با وزارت بهداشت هماهنگی شده تا در حوزه بهداشتی، این وزارتخانه نیروی خود را به مدارس اعزام کند و در همین راستا دستورالعمل‌های ویژه‌ای نیز صادر کرده‌اند.
معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: در سال گذشته پس از بررسی بوفه مدارس توسط نیروهای وزارت بهداشت تنها 2 درصد مدارس از دستورالعمل‌های صادر شده توسط این وزارتخانه تخطی داشتند. البته یقین داریم که اگر نظارت‌های ما کاهش پیدا کند تخطی بوفه‌های مدارس افزایش پیدا خواهد کرد.


منبع: ایسنا