اخبار
پنجشنبه، 20 آبان 1395
کاروان پیاده روی دانش آموزی عازم کربلا می شود

کاروان پیاده روی دانش آموزی عازم کربلا می شود


تهران- ایرنا - در آستانه اربعین حسینی، کاروان پیاده ‌روی نجف تا کربلا ویژه دانش آموزان با عنوان « در مسیر بهشت» به همت اعضای اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، برای چهارمین سال برگزار می‌شود.

 

به گزارش روز چهارشنبه گروه فرهنگی ایرنا، راهپیمایی اربعین یکی از بزرگترین اجتماعات بشری عنوان شده و این روزها حرکت میلیونی زائران کربلای حسینی با پای پیاده آغاز شده و امسال نیز کاروان پیاده ‌روی اعضای اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان مانند سال‌های گذشته با حضور دبیرکل، مسئولان استان‌ها، معاونت برادران، مدیران اجرایی، مسئولان روابط ‌عمومی، مربیان، فارغ ‌التحصیلان و دانش‌آموزان قرارگاه استانی و قرارگاه ملی پسران از شهر نجف تا شهر کربلا حرکت می‌کند.
روابط عمومی و امور بین‌الملل دفتر مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در این رابطه اعلام کرد: 19 آبان ماه مهلت ثبت ‌نام داوطلبان از طریق سایت اتحادیه به پایان می رسد و چنانچه از لحاظ موارد امنیتی یا سایر موارد، مانع خاصی به وجود نیاید، کاروان در مسیر بهشت از طریق مرز مهران عازم عتبات عالیات خواهد شد.
بنابر این گزارش، پیاده ‌روی از روز پنجشنبه 27 آبان آغاز و تا روز شنبه 29 آبان ادامه خواهد داشت و با توجه به مسافت 90 کیلومتری پیاده‌ روی در طول مسیر نجف تا کربلا، پیش‌بینی می‌شود زائران در مدت سه روز و دو شب، به شهر کربلا و بارگاه ملکوتی حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) خواهند رسید.
با توجه به متفاوت بودن سفر پیاده ‌روی اربعین با سایر سفرهای زیارتی، جشنواره عکس، شعر و خاطره‌نویسی نیز در این سفر برگزار می‌شود و زائران اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان در جریان سفر و پیاده ‌روی می‌توانند با تهیه عکس، آثار زیبایی را خلق کنند و در پایان به برگزیده‌ترین آثار جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.



منبع: ایرنا