اخبار
یکشنبه، 23 آبان 1395
حدود 5 میلیون مترمربع به زیربنای آموزشی کشور افزوده شد

حدود 5 میلیون مترمربع به زیربنای آموزشی کشور افزوده شد


تهران- ایرنا- معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس گفت: در دولت تدبیر و امید حدود پنج میلیون متر مربع فضای ایمن و استاندارد به زیر بنای آموزشی کشور افزوده شد.

 

مرتضی رئیسی روز جمعه در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها با حضور در غرفه خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، برقراری عدالت آموزشی را از سیاست های کلی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد.
وی با بیان اینکه افزایش سرانه استاندارد آموزشی در برقراری عدالت آموزشی در مدارس سراسر کشور موثر است، تصریح کرد: در دولت تدبیر و امید سرانه فضاهای آموزشی استاندارد از 4.8 درصد به 5.2 درصد افزایش یافت و به عبارتی حدود پنج میلیون فضای جدید استاندارد در مدارس دولتی سراسر کشور احداث شد.
رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور نقش خیرین مدرسه ساز را در ایجاد فضای آموزشی استاندارد تاثیرگذار دانست و گفت: در مهرماه امسال یک هزار مدرسه در سراسر کشور به بهره برداری رسید که خیرین مدرسه ساز در احداث 30 درصد از این مدارس نقش داشته اند.
** آغاز طرح تجهیز سیستم گرمایشی استاندارد در دولت تدبیر و امید
معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه طرح تجهیز سیستم گرمایشی استاندارد مدارس دولتی از سال 92 در دولت تدبیر و امید اجرا شد تاکید کرد: در اجرای این طرح 50 درصد از 211 هزار کلاس درس مدارس دولتی کشور که از بخاری گاز سوز استفاده می کردند به سیستم گرمایشی استاندارد مجهز شد.
وی یادآور شد: با تخصیص اعتبار مناسب از سوی دولت، امسال 50 هزار کلاس درس با بخاری های گاز سوز خداحافظی کردند.
رئیسی تاکید کرد: تا پایان سال 96 همه کلاس های درس مدارس دولتی از سیستم های گرمایشی استاندارد استفاده خواهند کرد.
بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات که از 14 آبان با شعار ' شفافیت ، صداقت ' در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) ، تهران آغاز شده امروز جمعه با برگزاری مراسم اختتامیه به کار خود پایان خواهد داد.



منبع: ایرنا