اخبار
ﺳﻪشنبه، 14 شهریور 1396
 کارنامه آزمون کارشناسی ارشد 96 منتشر شد

کارنامه آزمون کارشناسی ارشد 96 منتشر شد


    تهران- ایرنا- مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: کارنامه نهایی آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی بر روی سایت سازمان سنجش منتشر شد.

 

حسین توکلی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: تمامی پذیرفته شدگان کارشناسی ارشد موسسات آموزش عالی باید با مراجعه به پایگاه اینترنتی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org به دستورالعمل بخش اول اطلاعیه اعلام نتایج و تمامی پذیرفته شدگان دانشگاه آزاد باید به دستورالعمل بخش دوم اطلاعیه اعلام نتایج توجه کنند و بر اساس آن برای ثبت نام در کدرشته محل قبولی مراجعه کنند.
وی خاطرنشان کرد: در صورتی که دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی تاریخ مشخصی را برای ثبت نام پذیرفته شدگان کارشناسی ارشد خود اعلام نکرده باشند، پذیرفته شدگان باید در روزهای دوشنبه تا چهارشنبه 13 تا 15 شهریورماه 96 با مدارک لازم برای ثبت نام به محل قبولی خود مراجعه کنند.
توکلی یادآور شد: برای داوطلبان واجد شرایط گزینش، کارنامه ای حاوی رتبه داوطلب و آخرین رتبه پذیرفته شده و در سهمیه مربوطه منتشر شده است.
آزمون ورودی دوره های کارشناسی ارشد ناپیوسته دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی از جمله دانشگاه آزاد اسلامی برای پذیرش دانشجو در 132 کدرشته امتحانی در 6 گروه آزمایشی در روزهای 7 و 8 اردیبهشت ماه 96 در 68 شهرستان و 185 حوزه امتحانی و 132 کدرشته امتحانی برگزار شد.
نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد سال 96 نیز به صورت کارنامه در 15 خرداد 96 و نتایج نهایی، جمعه دهم شهریورماه 96 انتشار یافت.
** ثبت نام 65 هزار نفر در دوره های کارشناسی ناپیوسته دانشگاه علمی کاربردی
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش گفت: تاکنون بیش از 65 هزار نفر در دوره های کارشناسی ناپیوسته دانشگاه جامع علمی کاربردی ثبت نام کرده اند و آخرین فرصت ثبت نام نیز 16 شهریورماه 96 است.
توکلی افزود: با توجه به برخی اصلاحات دفترچه راهنمای ثبت نام و اعلام کدرشته محل های جدید مهلت ثبت نام در دوره های مهندسی فناوری و کارشناسی حرفه‌ای (ناپیوسته) دانشگاه جامع علمی کاربردی مهلت ثبت نام تا 16 شهریور تمدید شده است.
وی ظرفیت پذیرش در دوره های مهندسی فناوری و کارشناسی حرفه‌ای نظام آموزش مهارتی دانشگاه جامع علمی کاربردی را 181 هزار و 725 نفر اعلام کرد.
مشاور عالی سازمان سنجش یادآور شد: پذیرش دانشجو در هر یک از کدرشته محل‌های تحصیلی براساس معدل کل مندرج در گواهینامه کاردانی، نوع مدرک کاردانی و سهمیه‌های آزاد، شاغل، رزمندگان و ایثارگران، بومی بودن و با توجه به صلاحیت‌های عمومی داوطلبان براساس ضوابط دانشگاه جامع علمی کاربردی و مصوبات مربوط صورت می‌گیرد.
وی گفت: با توجه به اینکه پرداخت هزینه ثبت‌نام به صورت اینترنتی انجام می‌شود، داوطلبان لازم است به وسیله کارت‌های عضو شبکه بانکی شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال است با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی این سازمان و پرداخت مبلغ 250 هزار ریال (25 هزار تومان) به عنوان وجه ثبت‌نام، نسبت به دریافت اطلاعات کارت اعتباری (شماره سریال 12 رقمی) اقدام کنند.
** شرایط ادامه تحصیل المپیادی ها در دوره بدون آزمون کارشناسی ارشد اعلام شد
شرایط ادامه تحصیل 15 نفر اول برگزیده المپیاد علمی دانشجویی برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد طبق آیین‌نامه پذیرش بدون آزمون اعلام شد.
سازمان سنجش آموزش کشور شرایط ارسال تقاضای 15 نفر اول برگزیده المپیاد علمی دانشجویی برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد طبق آیین‌نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان به شماره 77948/21 تاریخ 5 مرداد 93 را اعلام کرد.
نتایج مرحله نهایی بیست و دومین المپیاد علمی دانشجویی کشور در 20 رشته بر روی سایت المپیاد دانشجویی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانیhttp://olympiad.sanjesh.org درج شده است.
15 نفر اول اسامی اعلام شده مرحله نهایی «بیست و دومین» و «بیست و یکمین» المپیاد دانشجویی (کسانی که سال قبل نامه معرفی نگرفته‌اند) که مقطع کارشناسی خود را به پایان رسانده‌اند، باید درخواست خود مبنی بر معرفی به دانشگاه در مقطع کارشناسی‌ارشد را با مشخصات ذیل از طریق نشانی ایمیل olympiad@Sanjesh.org از تاریخ 12 تا 19 شهریور 96 ارسال کنند و پس از پایان زمان مقرر به درخواست‌ها ترتیب اثر داده نمی‌شود.
مشخصات مورد نیاز در درخواست ارسالی شامل نام و نام خانوادگی، کد ملی، نام پدر، شماره تلفن یا موبایل، رشته المپیاد، رتبه کسب شده در المپیاد، نام دانشگاه
محل تحصیل مدرک کارشناسی، کپی مدرک کارشناسی یا گواهی موقت کارشناسی یا تسویه حساب از دانشگاه (اسکن یکی از مدارک فوق باید همراه درخواست از طریق ایمیل ارسال شود)، کد رشته محل، نام رشته، نام گرایش و نام دانشگاه مورد تقاضا است.
متقاضی باید فقط یک کدرشته‌محل در زیرمجموعه کدرشته ‌امتحانی المپیادی که در آن شرکت کرده ‌است از دفترچه شماره 2 کارشناسی ارشد سال 1396 و با توجه به رتبه‌ کسب شده در المپیاد انتخاب کند.


منبع:
ایرنا