اخبار
شنبه، 18 آذر 1396
پهپادی که به کارمندان می‌گوید کار نکنید!

پهپادی که به کارمندان می‌گوید کار نکنید!


کارمندان ژاپني بيش از حد اضافه کاري مي‌کنند و اين تبديل به يک معضل اجتماعي در اين کشور شده و با طراحي "پهپاد غرغرويي" که به تازگي طراحي شده ممکن است اين مشکل سر و سامان يابد.

 

به گزارش ايسنا و به نقل از انگجت، ژاپن داراي يک فرهنگ است که اضافه کاري و کار زياد را نشانه‌اي از وفاداري مي‌دانند و اين تبديل به يک مشکل جدي در جامعه ژاپن شده است، چرا که اين مسئله نه تنها به ايجاد مشکل در زندگي خانوادگي و اجتماعي منجر مي‌شود، بلکه موجب مرگ و مير نيز مي‌شود.
اکنون شرکت "تايسي"(Taisei)، شرکت اصلي سازنده استاديوم المپيک 2020 توکيو قصد دارد اين موضوع را به روشي غيرعادي حل کند؛ يک پهپاد که مدام به کارمندان گوشزد مي‌کند و غر مي‌زند که به خانه بروند!
اين پهپاد که به تازگي معرفي شده، "T-Frend" نام دارد و ظاهرا يک پهپاد است که اداره را با دوربين خود تحت نظارت قرار مي‌دهد. اما تخصصش در اين است که کارمندان را با آهنگي که در ژاپن معمولا براي نشان دادن خاتمه کار شناخته مي‌شود، به خروج و به خانه رفتن مجبور مي‌کند.
پخش موسيقي و نق زدن اين ربات باعث مي‌شود تمرکز براي کارمندان غيرممکن شود.
اين پهپاد خودران است و براي پيدا کردن موقعيت خود و يافتن مسير به GPS نياز ندارد.
اين پهپاد از ماه آوريل در ژاپن و با حق سرويس ماهيانه 443 دلار عرضه خواهد شد.
اين ربات عمدتا به کسب و کارهاي متوسط و بزرگ محدود مي‌شود که به راحتي مي‌توانند برگشت هزينه آن را از طريق بهبود سلامت کارگران تضمين شده بدانند.
هنوز معلوم نيست که "T-Frend" موثر است يا خير. اما اين پهپاد مي‌تواند به تلاش ملي براي ايجاد شيوه زندگي متعادل‌تر کمک کند و حتي ممکن است موثرتر از راهکارهاي موجود باشد.


منبع:
ايسنا