اخبار
دوشنبه، 27 آذر 1396
تنها 3 شغل از وجود ربات‌ها در امان هستند

تنها 3 شغل از وجود ربات‌ها در امان هستند


در آينده‌اي نزديک، ربات‌ها جاي تمامي مشاغل انساني را خواهند گرفت و کارشناسان مي‌گويند در اين ميان تنها لوله کش‌ها، برق‌کارها و پرستاران هستند که رباتها براي گرفتن جايشان به زمان بيشتري نياز خواهند داشت.

 

به گزارش ايسنا و به نقل از ديلي‌ميل، يک متخصص در حوزه هوش مصنوعي گفت: در آينده دارندگان تمامي مشاغل، شغل خود را از دست خواهند داد و تنها لوله کش‌ها، برقکارها و پرستاران به مدت طولاني‌تري در شغل خود فعاليت خواهند داشت.
مارتين فورد، يک نويسنده آمريکايي که يک کتاب پرفروش راجع به ربات‌ها نوشته است، هشدار داد که به زودي انسان‌ها قادر به رقابت با ماشين آلات در هيچ زمينه‌اي نخواهند بود.
اين در حاليست که تام واتسون، نايب رئيس حزب کارگر انگليس گفت: ظهور ربات‌ها تضميني براي آينده شغلي اين کشور است زيرا مردم انگليس کارهايي خسته کننده و معمول را انجام ميدهند.
فورد که تازه‌ترين کتاب خود با عنوان "ظهور ربات‌ها: فناوري و عوارض ناشي از آينده بدون شغل" هشدار داده است که انسان‌ها نمي‌توانند در رابطه با انقلاب هوش مصنوعي خشنود باشند.
وي در گفت‌وگو با ديلي‌استار آنلاين اذعان کرده است که زمينه‌هاي شغلي که مردم در آن در امان هستند به مهارت‌هايي همچون هماهنگي دست و چشم و انعطاف پذيري نيازمند هستند، پس بايد به فکر شغل‌هايي فني چون لوله‌کشي و برق‌کاري بيفتيم.
وي همچنين گفت: پرستاري نيز چون نياز به همدلي ومراقبت دارد و شغل‌هايي که خلاقانه هستند، مي‌توانند براي مدتي طولاني تري در امان باشند.
هشدارهاي فورد تنها چند روز پس از صحبت‌هاي تام واتسون انتشار يافت که گفته بود: در مورد تاثير تغييرات تکنولوژيکي و آينده‌اي ويرانگر که به سبب افزايش ربات‌ها ايجاد خواهد شد، بيش از حد صحبت شده است.
واتسون افزود: گاهي اوقات ممکن است احساس کنيم که ما در حال آماده شدن براي دنيايي هستيم که در آن هوش مصنوعي، الگوريتم‌ها و اتوماسيون جاي تلاش انسان و کار سخت را خواهند گرفت و تمامي ابعاد جامعه و اقتصاد ما را تشکيل خواهند داد و چشم‌اندازي ترسناک براي آينده ايجاد خواهند کرد.
واتسون ادامه داد: با اجازه دادن به ماشين آلات قرن بيست و يکم براي انجام وظايف خسته کننده و معمول در محل کار، وقت انسان‌ها براي انجام کارهايي با مزاياي اقتصادي بيشتر آزاد خواهد شد.
وي همچنين طي پيامي به مردم گفت که از حضور ربات‌ها در آينده ترس نداشته باشند.


منبع:
ايسنا