اخبار
چهارشنبه، 20 دی 1396
طراحی ربات برای آموزش برنامه‌نویسی به کودکان

طراحی ربات برای آموزش برنامه‌نویسی به کودکان


شرکت "میک‌بلاک" رباتی طراحی کرده که می‌تواند با استفاده از لگوهای اسباب‌بازی به کودکان برنامه‌نویسی را آموزش دهد.

 

به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، شرکت "میک‌بلاک"(Makeblock) سازنده قطعات‌ الکترونیکی سازگار با لگو برای آموزش چگونگی برنامه‌نویسی به کودکان، به حوزه رباتیک وارد شد.
در نمایشگاه CES سال 2018، از ربات "کودی‌راکی"Codey Rocky))، ربات کوچکی که به عنوان یک "همراه برنامه‌نویسی" به کار می‌رود، رونمایی شد.
در این ربات از تجهیزات رباتیک با کاربری آسان در کنار یک رابط کاربری گرافیکی برنامه نویسی استفاده شده است؛ بنابراین حتی یک کودک شش ساله باهوش هم می‌تواند با استفاده از این ربات، حرفه مهندسی برنامه نویسی را شروع کند.
چهره Codey Rocky از لامپ‌های  LED آبی تشکیل شده که نور را طوری منعکس می‌کنند که چهره آن کمی شبیه به یک اثر هنر مبتنی بر پیکسل به نظر برسد. در قسمت پایین، سه دکمه با برچسب  A،B و C به علاوه یک اسپیکر وجود دارد.
ساخت کلی این وسیله از یک پلاستیک بسیار براق و قسمت چرخ آن به سبک چرخ تانک طراحی شده است.
نکته جالب این اختراع این است که پشت آن یک ماژول وجود دارد که از همان قطعات دیگر محصولات این شرکت بهره می‌برد. بنابراین می‌توانید به سادگی آن را نه تنها به مواد Makeblock بلکه به قطعات استاندارد لگو متصل کنید.
اما کودی‌راکی  تنها یک ربات نیست. اگر چهره جداشدنی این ربات را از پایه و چرخها جدا کنید، به یک کنترلگر دستی تبدیل می‌شود که می‌توان از آن برای بازی استفاده کرد.
امید می‌رود که این محصول با قیمت نزدیک به 100 دلار فروخته شود اما پیش از آن برای جلب سرمایه گذار باید در سایت "کیک‌استارتر" (Kickstarter) قرار بگیرد


منبع:
ایسنا