اخبار
دوشنبه، 21 خرداد 1397
آزمایشگاه تشخیص محصولات تراریخته راه اندازی شد

آزمایشگاه تشخیص محصولات تراریخته راه اندازی شد


آزمایشگاه تشخیص محصولات تراریخته در موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی راه اندازی شد.

 

به گزارش خبرگزاری مهر بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی، دولت مکلف به لیبل گذاری محصولات تراریخته به منظور اطلاع رسانی به مصرف کنندگان جهت انتخاب و مصرف مواد غذایی شده که آزمایشگاه های تشخیص این محصولات به عنوان ابزار اصلی اجرای این مصوبه به شمار می روند.
دکتر قدیر رجب زاده رئیس موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی گفت: این موسسه در راستای مأموریت خود نسبت به اخذ مجوزهای لازم از سازمان غذا و دارو در زمینه تشخیص محصولات تراریخته اقدام کرده است.
وی افزود: روند رو به رشد جمعیت در جهان، دغدغه امنیت غذایی را افزایش داده در نتیجه دولت ها به دستکاری ژنتیکی برای تولید غذای بیشتر رو آورده اند و آمریکا، چین و استرالیا عمده تولید کنندگان محصولات تراریخته در جهان محسوب می شوند.
وی در خصوص الزامات تشخیص محصولات تراریخته گفت: به علت نبود تضمین کافی برای ایمنی مواد غذایی تراریخته و از طرفی عدم تایید مضرات احتمالی مصرف این محصولات در مطالعات انجام شده، اجماع نظر در خصوص مزایا یا معایب مصرف این محصولات وجود نداشته و بر این اساس دولت مکلف به لیبل گذاری محصولات تراریخته جهت آگاهی بخشی به مصرف کنندگان شده است.
وی با بیان اینکه ایران وارد کننده محصولات تراریخته به ویژه دانه های روغنی است گفت: این آزمایشگاه با هدف تشخیص محصولات تراریخته و ارائه گزارش به سازمان های نظارتی به عنوان آزمایشگاه همکار فعالیت می کند.


منبع:
مهر