اخبار
چهارشنبه، 16 بهمن 1398
احداث تونل‌های زیرزمینی پُستی با سرمایه 1.5 میلیون دلاری

احداث تونل‌های زیرزمینی پُستی با سرمایه 1.5 میلیون دلاری


یک شرکت انگلیسی برای پروژه جدیدی شامل مجموعه‌ای از تونل‌های زیرزمینی برای ارسال سریع بسته‌های پستی ۱.۵ میلیون دلار سرمایه جذب کرد.

 

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی‌میل، شرکت انگلیسی "ماگوی"(Magway) که چندی پیش، طرح احداث تونل‌های زیرزمینی مشابه "هایپرلوپ"(Hyperloop) را برای ارسال بسته‌های پستی ارائه کرده بود، موفق شده گامی دیگر به سوی توسعه پروژه خود بردارد و مبلغ ۱.۵ میلیون دلار سرمایه جذب کند.
شرکت ماگوی، در سال ۲۰۱۷ توسط "روپرت کروز"(Rupert Cruise)، از مهندسان پروژه هایپرلوپ ایلان ماسک و "فیل دیویس"(Phill Davies)، یک متخصص تجارت تاسیس شد.
کروز و دیویس در ماه نوامبر، وب‌سایتی راه‌اندازی کردند تا بتوانند ۷۵۰ هزار دلار سرمایه برای کار خود جذب کنند اما بودجه نهایی، بسیار بیش از این مبلغ بود و به ۱.۵۸ میلیون دلار رسید. این بودجه، به آنها امکان خواهد داد تا گروه خود را گسترش دهند و کار خود را به مرحله آزمایش وارد کنند.
به گفته شرکت ماگوی، ممکن است شبکه تونل‌های زیرزمینی این شرکت بتوانند پس از نصب کامل، طی یک سال، بیش از ۶۰۰ میلیون بسته را در لندن جا به جا کنند.
مجموعه تونل‌های ماگوی، ۷۲ هزار واگن را در هر ساعت منتقل خواهند کرد که هر یک از آنها حامل چهار بسته هستند و در یک مسیر مغناطیسی با سرعت کمتر از ۶۴ کیلومتر بر ساعت حرکت می‌کنند.
سازندگان امیدوارند که بتوانند نخستین مسیر اجرایی تونل را بین لندن، هرتفوردشایر و میلتون کینز انگلستان احداث کنند. آنها باور دارند که این تونل‌ها می‌توانند روشی سریع و کم‌هزینه برای انتقال کالاها باشند و حدود سه سال دیگر نیز قابل راه‌اندازی خواهند بود.



منبع:
 ایسنا