اخبار
ﺳﻪشنبه، 31 تیر 1399
 ابزاری برای کاهش صدا در بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان

ابزاری برای کاهش صدا در بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان


یک شرکت فعال در حوزه تولید ابزار پزشکی، ابزاری ابداع کرده است که می‌تواند میزان سر و صدا را در بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان کاهش دهد.

 

به گزارش ایسنا و به نقل از تک‌اکسپلور، یک شرکت بنام "Invictus Medical" که در حوزه ابزار پزشکی فعال است، نوعی ابزار کنترل صدا ابداع کرده است که می‌تواند سطح صدا را در بخش‌ مراقبت‌های ویژه نوزادان کاهش دهد.
پژوهش‌های پیشین نشان داده‌اند که سر و صدا در بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان می‌تواند برای نوازادان نابالغی که در دستگاه هستند، پیامدهای منفی داشته باشد. این سر و صداها نه تنها به الگوهای خواب نوزادان آسیب می‌رساند، بلکه می‌تواند الگوهای غذا خوردن آنها را هم مختل کند و به افزایش غیر عادی وزن منجر شود.
در حال حاضر، تلاش‌هایی برای برطرف کردن این مشکلات صورت می‌گیرند که از میان آنها می‌توان به استفاده از نور به جای هشدارهای پر سر و صدا اشاره کرد اما کارآیی این روش‌ها هنوز اثبات نشده است. پژوهشگران این شرکت برای کاهش میزان سر و صدا، ابزاری موسوم به "Neoasis" ابداع کرده‌اند که می‌تواند صدای محیط مورد نظر را کم کند.
این ابزار می‌تواند امواجی را منتشر کند که صدای محیط را از بین می‌برند. Neoasis، صدای محیط را تشخیص می‌دهد و سپس محاسبه می‌کند که چه امواجی را برای کاهش صدا بفرستد. این ابزار می‌تواند صدایی را نیز در میان امواج بفرستد که امکان برقراری ارتباط میان بیمار و پرستار را فراهم می‌کند.
پژوهشگران، Neoasis را در یک فضای شبیه‌سازی شده از بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان آزمایش کردند که میکروفن‌هایی در آن تعبیه شده بود. آزمایش‌ها نشان دادند که این ابزار می‌تواند سطح صداهایی که برای هشدار منتشر می‌شوند، کاهش دهد.
پژوهشگران باور دارند که Neoasis می‌تواند صدا را در فضای واقعی بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان کاهش دهد اما نتایج آزمایش باید ابتدا بررسی‌های بالینی تایید شوند.
این پژوهش، در مجله "PLOS ONE" به چاپ رسید.


منبع:
 ایسنا