اخبار
پنجشنبه، 25 آذر 1400
انجام کارها در مکان‌های مرتفع توسط ربات دیوارنورد!

انجام کارها در مکان‌های مرتفع توسط ربات دیوارنورد!


ربات دیوارنوردی به نام "HB1" می‌تواند کارها را در مکان‌های مرتفع که برای انسان خطرناک یا دشوار هستند، انجام دهد.

 

به گزارش ایسنا و به نقل از نیو اطلس، به جرات می‌توان گفت که هر کاری که شامل قرار گرفتن در ارتفاع باشد تا حدود زیادی خطرناک است. رباتی به نام "HB1" نیز با در نظر گرفتن این واقعیت طراحی شده است، زیرا از دیوارها بالا می‌رود تا انسان مجبور نباشد کارهای خطرناک را انجام دهد.
ربات "HB1" توسط یک استارتاپ بریتانیایی به نام "هاوس‌باتس"(HausBots) ساخته شده که از دل دانشگاه "وارویک" بیرون آمده است و در حال حاضر در شرف ورود به بازار است.
این ربات دارای چهار چرخ با روکش لاستیکی است و از طریق یک اتصال برقی 110 ولتی به یک واحد کنترل از راه دور زمینی متصل است.
این ربات می‌تواند 6 کیلوگرم (13 پوند) بار و تجهیزات را حمل کند که به آن اجازه می‌دهد کارهایی مانند رنگ آمیزی دیوارها یا انجام بازرسی‌های بصری و اولتراسونیک سازه‌ها را انجام دهد.
ربات "HB1" با استفاده از دو پنکه الکتریکی یکپارچه به دیوارها، ستون‌ها، سقف‌ها یا تقریباً هر چیز دیگری می‌چسبد. این پنکه‌ها هوا را از زیر ربات می‌کشند و آن هوا را مستقیماً از پشت ربات بیرون می‌دهند تا نیروی لازم برای استقرار و چسبیدن به سطوح را فراهم کند.
این تنظیمات به دستگاه اجازه می‌دهد تا در سطوح صاف یا منحنی، ناهموار یا صاف به راحتی حرکت کند و از روی موانع کوچک مانند سیم‌کشی‌ها که ممکن است روی سطوح وجود داشته باشد، عبور کند.
استارتاپ "هاوس‌باتس"(HausBots) در حال حاضر از خریداران احتمالی دعوت می‌کند تا برای پیش‌سفارش این ربات از طریق وب‌سایت آن ثبت نام کنند. در حال حاضر هیچ صحبتی در مورد قیمت یا زمان عرضه آن وجود ندارد.

منبع:
 ایسنا