اخبار
ﺳﻪشنبه، 29 آذر 1401
کتاب پسران پاطلایی 2: ضربه ذهنی

کتاب پسران پاطلایی 2: ضربه ذهنی

یولیان و والرین دلشان شور می‌زند. این بار آن‌ها قرار است در یک استادیوم واقعی بازی کنند. آن‌ها در مقابل حریف قَدَری به اسم تیم اسپارتا ۴۳ قرار گرفته اند.

یولیان و والریان در یکی از بهترین باشگاه‌های فوتبال کشور هلند و حتی اروپا بازی می‌کنند. تیم بزرگ‌سالان این باشگاه در فصل قبلیِ لیگ قهرمانان اروپا به‌عنوان صدرنشین جدول بالاآمده بود و قرار بود به‌زودی در بازی فینال جام جهانی باشگاه‌ها حضور پیدا کند. اگر آن‌ها در این بازی برنده می‌شدند می‌توانستند به بالای جدول صعود کنند. خب، با این توضیح مشخص می‌شود که چرا یولیان و والریان دلشوره دارند.

تیم کیک ۶۹ از همان آغاز بازی در مقابل حریف قوی ظاهر شد و توانست بارها موقعیت‌های خطرناکی روی دروازه‌ی حریف ایجاد کند. تا این‌که  والریان پاسی به یولیان داد. یولیان هم به سمت دروازه حریف رفت و توپ را به سمت دروازه‌شان شوت کرد. یکی از بازیکنان به اسم رونی هم توانست با ضربه سر توپ را به داخل دروازه حریف بفرستد. اما در ادامه حادثه‌ایی برای والریان رخ داد. تیم امداد  او را سریع به بیمارستان رساند و …

آیا فوتبال فقط بک بازی بدنی است؟ آیا یک بازیکن هنگامی‌که وارد بازی فوتبال می‌شود باید فقط به فکر عضلات و قوی کردن بدنش باشد؟ یا این‌که بتواند دوندگی بیشتری داشته باشد، ضربه‌های محکمی بزند و در مقابل حریف کم نیاورد کافی است؟

این پرسشی است که نویسنده  در کتاب ضربه ذهنی آن را مطرح می‌کند و خواننده را به سمت پاسخش هدایت می‌کند. او می‌خواهد نشان دهد که علاوه بر بدن قوی هر بازیکنی به ذهنی قوی و سالم نیاز دارد. حتی شما هم بازیکنانی را دیده‌اید که با وجود جثه‌ی نه چندان قوی و درشت گل‌هایی تماشایی و زیبایی به ثمر می‌رسانند. آن‌ها با اینکه از بقیه قوی‌تر نیستند اما وقتی توپ را دریافت می‌کنند، چنان نمایشی از خلاقیت و قدرت نشان می‌دهند که همه مات و مبهوت می‌مانند.

اگر به گل‌هایی که بعضی از این بازیکنان زده‌اند با دقت نگاه کنید متوجه می‌شوید که گویی آن‌ها  مهندس گل زدن هستند. بارها توپ‌هایی که وارد دروازه‌های زمین فوتبال شده‌اند، دانشمندان علوم فیزیک و ریاضی را مبهوت کرده‌اند. زیرا از نظر منطقی چنین زاویه‌ایی برای حرکت توپ جز با نقشه‌ی قبلی و معماری دقیق شدنی به نظر نمی‌رسد. بله ذهن قوی، قوانین فیزیک را هم به چالش می‌کشد.

نویسنده این کتابگرارد فن گمرت و مترجم آن محیا کربلایی است و کتاب با قیمت 1,500,000 ریال به فروش مي‌رسد.در ضمن علاقه مندان مي توانند براي خريد آن به فروشگاه اينترنتي نشر کودک و نوجوان میچکا مراجعه کنند.