اخبار
ﺳﻪشنبه، 28 تیر 1401
کتاب آنچه خواهیم ساخت

کتاب آنچه خواهیم ساخت

دست‌ها!

بشر با استفاده از دست‌هایش توانست زندگی متفاوت‌تری از آنچه بقیه موجودات روی کره زمین داشتند برای خود بسازد.

انسان‌‌ها با کمک دست‌هایشان ابزارها را ساختند و با ابزار زندگی خود را دگرگون کردند. آنچه خواهیم ساخت درباره‌ی دست‌ها است.

دست‌هایی که به کمک همدیگر می‌آیند تا آنچه لازم است را بسازند؛ چیزهایی را که لازم دارند بسازند. ابزارهای اولیه و سپس جدا کردن، سرهم کردن و ساختن.

دری برای جایی که در ندارد، خانه‌ای که سرپناهشان باشد، ساختن آینده همدیگر و خیلی چیزهای دیگر.

کتاب «آنچه خواهیم ساخت» داستانی سراسر عشق و امید است از پدر و دختری که رویاها و برنامه‌های مشترکی برای آینده دارند، آن‌ها درصدد هستند خانه‌ای بسازند و خاطراتی شیرین و گرم برای خود رقم بزنند.

کتاب با تصاویری دلنشین و جملاتی که هر انسانی را به وجد می‌آورد، سخن از رویاها و برنامه‌هایی دارد که در شرایط برابر امکان محقق شدن آن هست. حتی رویاها و برنامه‌های کسانی که شانس کمتری نسبت به دیگر افراد دارند.

مؤلف کتاب را با تصویری خاصی شروع کرده است، چهار دست؛ دو دست کوچک و دو دست بزرگ.

آخر کتاب را هم با تصویری خارق‌العاده و زیبا تمام کرده است. در این تصویر صاحبان دست‌های آغاز کتاب در کنار هم دارند آرامش را تجربه می‌کنند.

آرامشی که ناشی از ساختن است. کتاب زبانی شاعرانه دارد همراه با تصاویری که نقش مهمی در انتقال مفاهیم ایفا کرده‌اند. الیور جفرز یک‌بار دیگر خواننده خود را شگفت‌زده کرده است.

نویسنده این کتاب الیور جفرز و مترجم آن نازلی دهقانی است و کتاب با قیمت 1,100,000 ریال به فروش مي‌رسد.در ضمن علاقه مندان مي توانند براي خريد آن به فروشگاه اينترنتي نشر کودک و نوجوان میچکا مراجعه کنند.