اخبار
شنبه، 01 بهمن 1401
نوری: ۳ میلیون دانش‌آموز «غیرحضوری» و در شاد آموزش می‌بینند

نوری: ۳ میلیون دانش‌آموز «غیرحضوری» و در شاد آموزش می‌بینند

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به شبکه شاد به عنوان شبکه یادگیری قدرتمند با موتور جست وجوی ویژه دانش آموزان گفت: اکنون بخشی از مدارس ما به دلیل آلودگی هوا غیرحضوری است و نزدیک سه میلیون نفر در شاد آموزش می بینند.

 

به گزارش ایسنا، یوسف نوری در نشستی که با وزرای آموزش، خانواده و جوانان جمهوری نیکاراگوئه در دفتر مرکزی وزارت آموزش و پرورش داشت با بیان اینکه خوشحالیم امروز در خدمت شما هستیم، کشوری که اشتراکات زیادی با ما دارد گفت: ما و نیکاراگوئه در مبارزه با استکبار جهانی نقطه اشتراک داریم و همین باعث شده است که بتوانیم استقلال خود را حفظ کنیم.

وی افزود: توصیه مقام معظم رهبری و رئیس جمهور این است که با کشورهای حوزه مقاومت ارتباط نزدیکی داشته باشیم. این تحریم‌های ظالمانه باعث رشد در کشور ما شده است. در حوزه زیرساختی فضای مدارس از سرانه ۱.۵ متر برای هرنفر به بیش از ۵ متر مربع رسیده است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در ریشه کنی بیسوادی درگروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال از ۴۷ به ۹۷ درصد رسیده‌ایم گفت: دانش آموزان ما در المپیادهای جهانی رتبه های برتر دارند و توانستند امسال ۲۰ مدال طلا کسب کنند. خوشحالم که در کشور نیکاراگوئه هم به دلیل جوانی جمعیت وزارت جوانان تشکیل شده و هم وزارت خانواده دارند. از اینکه برنامه تحول در آموزش را آغاز کرده‌اند جای خوشحالی دارد.

نوری ادامه داد: اصلاحات آموزش در این کشور با شعار یک وزارتخانه در جامعه شروع شده و۴ درصد جی دی پی شان به آن اختصاص یافته و برنامه ویژه دانش آموزان با نیازهای ویژه دارند، تقویت مهارتهای زندگی و اجباری کردن آموزش در دوره ابتدایی را در دستورکار قرار داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های خوبی برای همکاری متقابل داریم عنوان کرد: آنها اقداماتی برای انسداد مبادی بیسوادی انجام داده اند، ما هم در ایران سازمان نهضت سوادآموزی را به فرمان حضرت امام ایجاد کرده و تجربیات خوبی در این زمینه داریم. همچنین بحث المپیادهای جهانی مطرح و زمینه همکاری بسیار خوبی است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: نیکاراگوئه در دوران کرونا آموزش سیار الکترونیک در بین مدارس داشت. ما شبکه یادگیری قدرتمندی با موتور جست وجوی ویژه دانش آموزان داریم که می‌توانیم آن را به آن کشور انتقال دهیم. اکنون بخشی از مدارس ما به دلیل آلودگی هوا غیرحضوری است و نزدیک سه میلیون نفر در شاد آموزش می بینند.

نوری با بیان اینکه یکی دیگر از ظرفیت‌ها، انجمن اولیاء و مربیان است که قدمت زیادی دارد گفت: مورد آخر، خیرین مدرسه ساز است که فعالیتش را از سال ۷۷ آغاز کرده و امروز از هر دوکلاس درس، یک کلاس درس توسط خیرین و بدون هیچ چشمداشتی ساخته می‌شود.

به گزارش ایسنا، لیلیام هررا مورنو، وزیر آموزش کشور نیکاراگوئه در این دیدار با بیان اینکه نیکاراگوئه یک کشور مسیحی است و آموزش در کشور ما یک امر بشردوستانه و بر اساس عشق و عدالت اجتماعی برای پیشرفت انسان است گفت: یک میلیون و ۸۰۰ هزار دانش آموز داریم.

وی افزود: برنامه ای داریم که هرکسی بخواهد می‌تواند در قالب آن تا ۸۰ سالگی هم آموزش ببیند و محدودیتی برای آموزش نداریم.

وزیر آموزش کشور نیکاراگوئه با اشاره به اینکه ۱۶ سال قبل که رئیس جمهورمان به قدرت رسید اعلام کردند آموزش باید رایگان، با کیفیت و اجباری باشد گفت: روی تقویت هنر، فرهنگ، ورزش و تکنولوژی کار می‌کنیم. در دوران کرونا هم روی آموزش حضوری و هم غیرحضوری آموزش را ادامه دادیم. علی رغم کمبود امکانات توانسته‌ایم تغییرات خوبی در حوزه آموزش ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: ۴۵ ارکستر ملی داریم که با ۱۷۰۰ گروه کر دانش آموزی کار می‌کنند. علاقه مند هستیم بچه‌های ما با فرهنگ ایرانی هم آشنا شوند. نقاط مشترک زیادی داریم و مهم است که اینها را استحکام ببخشیم.

به گزارش ایسنا، جوانا فلورس خیمنس، وزیر خانواده کشور نیکاراگوئه نیز با بیان اینکه آموزش رایگان و فراگیر از جمله اتفاقات مهمی بوده که پس از استقرار دولت جدید ما رقم خورده گفت: در حوزه بهداشت و خانواده نیز پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم. خانواده در مرکز سیاست‌های اجتماعی قرار دارد.

وی ادامه داد: ارزش ها و خانواده در ایران بسیار مهم هستند و این همان هدفی است که ما هم روی آن تکیه داریم. نیکاراگوئه ملتی دارد که عاشق صلح هستند و کار می‌کنند تا این صلح را حفظ کنند. این امر از اتحاد خانواده‌ها سرچشمه می‌گیرد. ما یکسری برنامه‌های اجتماعی با سه محور داریم که گسترش حقوق شهروندی و جلوگیری از ریسک‌ها و خطرات از این جمله است. آموزش خانواده برای ما بسیار اهمیت دارد. تاکید زیادی روی تقویت اعتماد به نفس جوانان و جلوگیری از بروز خشونت داریم.

وزیر خانواده کشور نیکاراگوئه با بیان اینکه اقداماتی برای حفظ یکپارچگی در خانواده‌ها انجام می دهیم گفت: افرادی را داریم که به عنوان مشاور در قالب شبکه داوطلبان در این زمینه کار می‌کنند.

به گزارش ایسنا، اوسین گوارا آگوئرو، وزیر جوانان کشور نیکاراگوئه نیز با بیان اینکه برنامه‌هایی در حوزه جوانان در گروه‌های ۱۸ تا ۳۵ سال داریم گفت: جوانانی داریم که عاشق ورزش هستند. علاوه بر ورزش، در حوزه فرهنگ، محیط زیست، روابط اجتماعی و ... داریم.

به گزارش ایسنا، وزیر آموزش و پرورش در خاتمه این دیدار با بیان اینکه یکی از تجارب خوب، قدمت دانشگاه‌های تربیت معلم ماست گفت: حدود ۹۵ هزار دانشجومعلم در دانشگاه فرهنگیان داریم. دانشگاه فنی شهید رجایی نیز از دانشگاه‌های برتر کشور است. باتوجه به اینکه شما مهارت‌های شغلی را هدف قرار دادید این دانشگاه هم می‌تواند کمک خوبی باشد.

منبع: ایسنا