اخبار
دوشنبه، 24 بهمن 1401
کتاب الان وقتشه!

کتاب الان وقتشه!

آقاعلی سینان که همه از کودکی او را سینان صدای می‌زدند به نقاشی علاقه زیادی داشت. او هر وقت فرصت پیدا می‌کرد نقاشی می‌کشید. اما مگر دیگران می‌گذاشتند؟  علی سینان بزرگ و بزرگ‌تر شد و این جمله الآن وقت نقاشی نیست ادامه داشت تا این‌که در روزنامه‌ای آگهی یک مسابقه را دید. دیگر معطل نکرد رفت و وسایل خرید تا نقاشی بکشد اما انگار قرار نبود بازهم وقت داشته باشد.

قصه کتاب داستان الان وقتشه! قصه تمام کسانی است که از دوران کودکی به چیزی خاص علاقه داشته‌اند هر وقت خواسته‌اند به سمت این علاقه و میل درونی خود بروند دیگران مانع شده‌اند. معمولاً هم این موانع از اطرافیان شروع می‌شود. آن‌ها تصور می‌کنند که یک انسان از همان دوران کودکی باید یک سری کارهای مشخص را که جامعه برایش تعیین کرده انجام بدهد. مانند مدرسه رفتن، درس خواندن، شغل پیدا کردن و پول درآوردن… . اما انسان که فقط برای این کار نیست. او در درونش چیزهای دیگری هم می‌خواهد چیزهایی که می‌تواند برای روحش غذا فراهم کند. چقدر سخت است کسانی که می‌خواهند موفق شوند، علاوه بر انجام تعهدات اجتماعی به روح خود هم برسند. و چه انسان‌های زیادی که موفق به این کار نشده‌اند و حسرتش تا آخرین روز زندگی با آن‌ها بوده است.

آیا علی سینان موفق می‌شود به خواسته خودش برسد؟

موضوع مدالی که اول کتاب هست چیست؟

شاید اگر در کودکی خیلی کارها را انجام ندهیم، هیچ وقت در زندگی فرصت انجام‌شان را پیدا نکنیم. به نظر می‌رسد که برای همه چیز الان وقتشه! کاش می‌توانستیم به کودکان‌مان این موضوع را بیاموزیم.

پشت جلد
کدام یک از ما پیش خود نگفته است:

«بزرگ که شدم دیگر کسی نمی‌تواند جلوی من را بگیرد…»

الان وقتش است، حالا انجام بده.

نویسنده این کتاب تولین کزیک اوغلو ومترجم آن نسیم یوسفی است این کتاب با قیمت 900,000 ریال به فروش می‌رسد. درضمن علاقه‌مندان می‌توانند برای خريد آن به فروشگاه اينترنتی کودک و نوجوان میچکا مراجعه کنند.