اخبار
ﺳﻪشنبه، 06 تیر 1402
تمدید فراخوان همایش «کتابخانه‌های عمومی و کسب‌وکارهای کوچک»

تمدید فراخوان همایش «کتابخانه‌های عمومی و کسب‌وکارهای کوچک»

دبیر علمی همایش بین‌المللی کتابخانه‌های عمومی و کسب‌وکارهای کوچک از تمدید مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این همایش تا ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ خبر داد.

 

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، اعظم صنعت‌جو دبیر علمی همایش «کتابخانه‌های عمومی و کسب‌وکارهای کوچک» با اعلام خبر تمدید مهلت ارسال مقاله به این همایش تا ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ گفت: با توجه به درخواست مکرر پژوهشگران، مبنی بر زمانبربودن انجام پژوهش، نوبودن حوزه پژوهشی و نیز ضرورت جلب حداکثری آخرین دستاوردهای پژوهشی برای غنای کیفی همایش، مناسب دیده شد، تا فرصت بیشتری در اختیار پژوهشگران به منظور تکمیل و ارسال مقاله قرار گیرد. به این منظور، با توجه به زمان برگزاری همایش در مهرماه ۱۴۰۲ و ضرورت تعیین فرصت کافی برای داوری آثار، مهلت ارسال مقاله تا ۱۵ مرداد ۱۴۰۲، که نهایت زمان ممکن برای دریافت مقالات است، تمدید می‌شود. 

او افزود: برنامه‌ریزی برای برگزاری همایش بین‌المللی «کتابخانه‌های عمومی و کسب‌وکارهای کوچک»، به عنوان دومین همایش بین‌المللی با موضوع کتابخانه‌های عمومی، از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، با ایجاد دبیرخانه علمی و اجرایی، ارسال فراخوان، برگزاری پیش‌نشست‌ها، بازدیدها و رویدادهای کسب‌وکار و دیگر فعالیت‌های علمی و اجرایی در سال ۱۴۰۱، که «سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» نام گرفت، برای تحقق این مأموریت انجام شد و در سال ۱۴۰۲، که سال «مهار تورم، رشد تولید» نامیده شده است، برنامه‌های مذکور با شتاب بیشتری، برای برپایی همایش در مهرماه سال جاری، تداوم یافت. 

صنعت‌جو اظهار کرد: به منظور گردآوری جدیدترین آثار علمی صاحب‌نظران و فعالیت‌های علمی پژوهشگران برای داوری و ارائه در قالب سخنرانی و پوستر، ارسال آثار تا اول تیرماه ۱۴۰۲ فراخوان شد که تا این زمان حدود ۶۰ اثر علمی- پژوهشی دریافت شده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد با  اشاره به اینکه امروزه کسب‌وکارهای کوچکِ مبتنی بر ایده‌های خلاقانه، حاصل کاربست اطلاعات و دانش است گفت: دانش‌بنیان بودن کسب‌وکارهای کوچک، که نقش مهمی در توسعه اقتصاد جوامع دانشی دارد، نقش ویژه‌ای برای کتابخانه‌ها و مراکز اطلاع‌رسانی ایجاد کرده است. در همین راستا، کتابخانه‌های عمومی که «دانشگاه» و «پایگاه توسعه اجتماعی» لقب گرفته است، مأموریت توانمندسازی افراد جامعه برای تحقق‌بخشی به ایده‌های کسب‌وکاری و ایده‌های کارآفرینی آنان و فراهم‌آوری بستری برای خلق این ایده‌ها را دارند.

دبیر علمی همایش با دعوت از صاحب‌نظران و پژوهشگران در حوزه‌های مرتبط با همایش در سطح ملی و بین‌المللی برای تکمیل و ارسال مقالات خود در مهلت مقرر، ابراز امیدواری کرد مشارکت حداکثری بر غنای همایش و گردآوری آثار در این حوزه جدید و کاربردی بیفزاید.

منبع: ایسنا