اخبار
چهارشنبه، 25 مرداد 1402
١١ کتاب کودک و نوجوان در رویداد «فصل نو، کتاب نو» رونمایی شد

١١ کتاب کودک و نوجوان در رویداد «فصل نو، کتاب نو» رونمایی شد

آیین رونمایی ١١ کتاب چاپ اول کودک و نوجوان منتشر شده در فصل‌های تابستان، پاييز و زمستان ۱۴۰۱ و بهار ۱۴۰۲، برگزار شد.

 

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، این آیین که نوزدهم مرداد ١۴٠٢ برگزار شد، دومین نشست رونمایی آثار اعضای انجمن نویسندگان کودک و نوجوان بود که در آن به معرفی آثار رمان و شعر کودک و نوجوان پرداخته شد. سومین رویداد رونمایی کتاب توسط انجمن نویسندگان کودک و نوجوان نیز که به کتاب‌های تصویری اختصاص دارد، طی هفته‌های آتی برگزار خواهد شد.

در این مراسم که با اجرای معصومه نوازنی، نویسنده، مترجم و عضو انجمن نویسندگان کودک و نوجوان انجام شد، مجموعه شعر «فردا پلاک فرد» سروده حسین تولایی از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و همچنین مجموعه شعر «یکی دو شیشه عطر خاطره» سروده بابک نیک‌طلب از نشر گویا به حضار معرفی شد.

«خانه جنگلی» نوشته طاهره عبدالکریمی خلجی از نشر آوای برتر، «هفت جاویدان» اثر مرجان فولادوند از نشر هوپا و «اوهوخیتف» تألیف نسترن فتحی از انتشارات نردبان از جمله آثاری بود که در آیین رونمایی انجمن نویسندگان کودک و نوجوان به شرکت‌کنندگان معرفی شد. 

در رویداد «فصل نو، کتاب نو»، «گورناز» اثر نیلوفر نیک‌بنیاد از انتشارات نردبان، «گریز از سال صفر» تألیف حسین قربانزاده خیاوی از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، «هیچ‌جوری‌ترین اختراع دنیا» به قلم زهرا شاهی از نشر افق و «چتری برای هانیه» به قلم مرجان ظریفی از نشر میچکا نیز به حضار معرفی شد. 

در بخش کتاب‌های خارجی نیز، «تورو تورو» اثر مایکل مورپرگو ترجمه شیرین صفایی مولوی از نشر منادی تربیت و «بارنی، جغد انباری» نوشته آن یونگمان با ترجمه معصومه نوازنی از نشر کیوی رونمایی شد.

در بخشی از این برنامه، بابک ندرخانی عضو انجمن ناشران دیجیتال و مدیرعامل مؤسسه رهپویان دانش و اندیشه خلاق نیز، به معرفی طرح POD (چاپ کتاب مبتنی بر تقاضا) پرداخت. وی نبود محدودیت شبکه توزیع، دریافت درآمد در لحظه سفارش، نیازنداشتن به انبارداری و تولید انبوه، افزایش ظرفیت پذیرش کتاب‌های جدید توسط ناشر با حداقل خطر سرمایه‌گذاری و بسترسازی برای آزمایش کتاب‌های جدید را به عنوان برخی از مزایای این طرح برای حضار تشریح کرد.

منبع: ایبنا