اخبار
ﺳﻪشنبه، 31 مرداد 1402
برگزاری روز ملی صنعت چاپ در 11 شهریور

برگزاری روز ملی صنعت چاپ در 11 شهریور

مراسم بزرگداشت روز ملی صنعت چاپ ایران به همت اتحادیه چاپخانه‌داران تهران برگزار می‌شود.

 

احمد ابوالحسنی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، در آستانه 11 شهریور، روز ملی صنعت چاپ، گفت: برای چهارمین سال متوالی مراسم بزرگداشت روز ملی صنعت چاپ ایران به همت اتحادیه چاپخانه‌داران در هتل اسپیناس برگزار خواهد شد.
 
وی با اشاره به حضور جمعی از فعلان صنعت چاپ، مدیران دولتی و مسئولان در این مراسم، گفت: برنامه‌های متعدد و متنوعی برای این ایام پیش‌بینی شده است تا جمع گسترده‌ای از فعالان این صنعت تقدیر شوند.
 
ابوالحسنی درباره برخی از بخش‌های این مراسم، عنوان کرد: انتخاب کارگر برگزیده، پیشکسوت برگزیده، تعمیرکار برگزیده، تولیدکننده مواد مصرفی برگزیده، تأمین‌کننده قطعات ماشین‌های چاپ، واردکننده ماشین‌آلات چاپ برگزیده، مجله برگزیده، قالب ساز برگزیده، تابلوساز برگزیده، تولیدکننده برگزیده در بخش تابلوسازی و فرزند شهید برگزیده برخی از این عناوین هستند.
 
به گفته وی، همچنین مدیر دولتی که بیشترین حمایت و کمک را طی یک‌سال گذشته در مجموعه خود به صنف چاپ کرده است، در این مراسم تجلیل خواهد شد.
 
ابوالحسنی با اشاره به انتخاب «بانوی برگزیده صنعت چاپ» نیز توضیح داد: بانوان، بخش عمده‌ای از فعالان صنعت چاپ کشور را تشکیل می‌دهند، در این زمینه امسال بانوی برگزیده مراسم یک اپراتور چاپ است.
 
وی  درباره دو بخش دیگر این مراسم، گفت: همچنین قرار است بزرگترین سرمایه‌گذار صنعت چاپ و بزرگترین کارآفرین صنعت چاپ که طبق فهرست بیمه بیشترین نیرو را طی یک‌سال گذشته داشته‌اند در این مراسم تقدیر و معرفی شوند.
 
مراسم بزرگداشت روز ملی صنعت چاپ ایران شنبه 11 شهریور از ساعت 19 تا 21 در هتل اسپیناس برگزار می‌شود.
 

منبع: ایبنا