اخبار
پنجشنبه، 09 شهریور 1402
حضور ایران در نمایشگاه کتاب مسکو

حضور ایران در نمایشگاه کتاب مسکو

جمهوری اسلامی ایران با عرضه بیش از ۶۰۰ عنوان کتاب به زبان‌های فارسی و روسی در سی‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو حضور دارد.

 

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، سی‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو از امروز هشتم شهریور (۱۴۰۲) با ۳۰۰ غرفه فعال، آغاز به کار کرد و تا دوازدهم شهریور به فعالیت خود ادامه خواهد داد. آیین افتتاحیه رسمی این رویداد ساعت ۱۲ (به وقت تهران) برگزار شد.


در سی‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو، خانه کتاب و ادبیات ایران با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مسکو، به معرفی و عرضه بیش از ۶۰۰ عنوان کتاب با موضوعات دین، کودک و نوجوان، ایران‌شناسی، هنر، دفاع مقدس، ادبیات پایداری، ادبیات کلاسیک و معاصر و... پرداخته است. از این تعداد حدود ۲۵۰ عنوان کتاب، منابع ترجمه‌شده از زبان فارسی به زبان روسی را شامل می‌شود.


همچنین رویدادهایی شامل نشست‌های تخصصی، رونمایی و معرفی کتاب، دیدار با ناشران، نویسندگان و مسئولان نمایشگاهی و... از جمله برنامه‌های غرفه ایران در این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو است. بخشی از غرفه نیز به «کنج قرآن» نام گرفته و به نمایش انواع قرآن‌های چاپی اختصاص پیدا کرده است. هنرمند خوشنویس ایرانی محمدعلی قربانی هم در این نمایشگاه حضور دارد و در زمینه کتابت قرآن برنامه‌هایی را در غرفه برای مخاطبان برپا خواهد کرد.


محوریت سی‌وششمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو با کتاب‌های کودک و نوجوان است و نخستین نمایشگاه بین‌المللی کتاب کودکان مسکو نیز به عنوان بخشی از این رویداد در نظر گرفته شده است. ۳۰۰ رویداد با محوریت کودک و تصویرگری از برنامه‌های جنبی این نمایشگاه است. برای حضوری کنشمند در این رویدادها و تبادل تجربیات میان صنعت نشر ایران و کشورهای حاضر در زمینه کتاب کودک، منصوره محمدی، تصویرگر کتاب‌های کودک و نوجوان نیز در غرفه ایران حضور دارد.

منبع: ایسنا