اخبار
ﺳﻪشنبه، 28 شهریور 1402
اثر جدید جعفر توزنده‌جانی با موضوع کنترل عصبانیت کودکان در کتابفروشی‌ها

اثر جدید جعفر توزنده‌جانی با موضوع کنترل عصبانیت کودکان در کتابفروشی‌ها

کتاب «آقاشیره کجا رفت؟» نوشته جعفر توزنده‌جانی با تصویرگری الهام نرگسی‌وش از سوی انتشارات میچکا روانه بازار نشر شد.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «آقاشیره کجا رفت؟» منتشر شد. قصه این کتاب درباره رابطه یک شیر با دختری به اسم سمانه است. احتمالا منطقی نیست یک شیر در خانه یک دختر زندگی کند و با او به مدرسه برود. این مسئله تا پایان کتاب ادامه دارد و مخاطب در پایان، متوجه اصل رابطه این دو می‌شود.

اما حال‌وهوای رابطه آنها چطور بوده است؟ کمی تا قسمتی ابری با بارشی از ابرهای بدبینی و نامهربانی. نکته اصلی داستان سمانه و آقاشیره موضوع کنترل خشم است. نویسنده تلاش دارد مخاطب را متوجه کند که بهتر است در هنگام عصبانیت، درباره دیگران قضاوت نکنیم؛ چرا که ممکن است دچار اشتباه شویم و ناخواسته آنها را متهم و ناراحت کنیم. در این صورت، ممکن است زمان را از دست بدهم و فرصت جبران‌کردن نداشته باشیم.

در بخشی از متن کتاب می‌خوانیم:
آقا شیره دوست من بود. یک روز، او را از خواب بیدار کردم تا برویم مدرسه. آقاشیره پرید روی کولم و گفت: «آخ‌جون مدرسه! من از مدرسه خیلی خوشم می‌آید.».

کتاب «آقاشیره کجا رفت؟» به قلم جعفر توزنده‌جانی با تصویرگری الهام نرگسی‌وش برای کودکان بالای پنج سال از سوی انتشارات میچکا(کودک و نوجوان انتشارات مبتکران) روانه بازار نشر شد.

منبع: ایبنا