اخبار
شنبه، 01 مهر 1402
تغییر محتوایی 56 عنوان کتاب درسی/تولید منابع درسی سال 1403 آغاز شده است

تغییر محتوایی 56 عنوان کتاب درسی/تولید منابع درسی سال 1403 آغاز شده است

وزیر آموزش و پرورش درباره تغییر محتوای کتاب‌‌های درسی‌ در سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: امسال 56 عنوان کتاب درسی تغییر محتوایی داشتند.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، رضا مراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش چهارشنبه (29 شهریورماه) در حاشیه جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران به پرسش‌های آنان پاسخ داد.

رضا مراد صحرایی، در پاسخ به پرسش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، درباره توزیع کتاب‌های درسی، عنوان کرد:  کتاب‌های درسی به اندازه کافی چاپ شده است اما در مسئله توزیع آن ملاحظاتی وجود دارد؛ ازجمله اینکه افرادی که اتباع هستند باید در سامانه سازمان مهاجرت کد یکتا دریافت کنند تا کتاب به آن‌ها اختصاص داده شود، البته مهم این است که کتاب به اندازه تمام دانش‌آموزان تولید شده است.
 
وی درباره تولید کتاب‌های درسی امسال با کاغذ ایرانی نیز توضیح داد: سال گذشته نیز پیش‌بینی استفاده از کاغذ ایرانی را داشتیم و تلاش کردیم تا آنجا که می‌‌‌توانیم از کاغذ تولید داخلی استفاده کنیم و استفاده از کاغذ ایرانی جزو برنامه‌ها و اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش بود.
 
وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به خبرنگار ایبنا درباره استفاده 75 درصدی از کاغذ داخلی در تولید کتاب‌های درسی سال تحصیلی 1402 گفت: درست است؛ سال‌ها  در زمینه تولید کتاب‌های درسی 100 درصد از کاغذ خارجی استفاده می‌کردیم  و این رقم اکنون جای خود را به استفاده 75 درصدی از کاغذ داخلی در تولید کتاب درسی داده است.
 
 مراد صحرایی همچنین درباره تغییر محتوای کتاب‌های درسی درسال جاری عنوان کرد: امسال 56 عنوان کتاب درسی تغییر محتوایی داشتند؛ البته تغییر در کتاب‌های درسی تابع یک فرایند حساب‌شده علمی است و تغییرات در قالب بسته‌های آموزشی مکمل، وارد می‌شود و سپس در کتاب درسی نیز اعمال می‌شوند.
 
وی بیان کرد: از یک ماه پیش نیز تولید کتاب‌های درسی 1403 را شروع کردیم  زیرا 14 ماه فرصت نیاز است تا بیش از 150 میلیون جلد کتاب درسی تولید شود.

منبع: ایبنا