اخبار
پنجشنبه، 13 مهر 1402
«هایدی، حشره ترکه‌ای» منتشر شد

«هایدی، حشره ترکه‌ای» منتشر شد

کتاب کودک «هایدی، حشره ترکه‌ای» به قلم و تصویرگری اُرا پارکر با ترجمه معصومه نفیسی از سوی انتشارات میچکا منتشر شد.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، هایدی، حشره چوب است. او درست مانند ترکه درخت، قدبلند و باریک است. امروز، اولین روز مدرسه پرجمعیت حشرات است و هایدی امیدوار است که در مدرسه چیزهایی یاد بگیرد و دوستانی جدید پیدا کند؛ اما پیداکردن دوست وقتی دیده نشوی، کار آسانی نیست.

«هایدی، حشره ترکه‌ای» کتابی است برای حل برخی مشکلات اجتماعی که در اثر تفاوت‎‌های فردی مانند قد خیلی بلند یا کوتاه، وزن خیلی زیاد یا کم، موهایی به رنگی متفاوت از بقیه و چنین چیزهایی به وجود می‌آید یا برای بچه‌هایی که ناگهان وارد محیط‌های شلوغ و جدید مثل مدرسه‌هایی با جمعیت زیاد می‌شوند.
با خواندن کتاب «هایدی، حشره‌ی ترکه‌ای» و دیدن تصاویر جالب و رنگی آن، بچه‌ها متوجه می‌شوند که حشرات آن‌طور که خیلی‌ها تصور می‌کنند زشت و چندش‌آور نیستند؛ هرکدام از آنها نقش مهمی در طبیعت دارند و اگر حذف شوند ممکن است کل چرخهه حیات مختل شود.

اُرا پارکِر، نویسنده، تصویرگر، طراح و خالق انواع چاپ روی پارچه و کتاب‌های تصویری است. آثار او شاد و خلاقانه است و ریزه‌کاری‌های بسیاری دارد که کشف آنها برای مخاطب لذت‌بخش است. کتاب «هایدی، حشره ترکه‌ای» اولین کتاب تصویری اوست که خودش هم نویسنده و هم تصویرگر آن است.

در بخشی از متن کتاب می‌خوانیم:
«مدرسه‌ی حشرات پُر بود از سروصدای صدها حشره‌ی بَراق و پرجنب‌وجوش. اما هیچ‌کدام از حشره‌ها هایدی، دختر تازه‌وارد را نمی‌دیدند. هایدی مثل تَرکه‌ی درخت، قدبلند و باریک بود.»

کتاب «هایدی، حشره ترکه‌ای» به قلم و تصویرگری اُرا پارکر با ترجمه معصومه نفیسی در ۴۰ صفحه مصور رنگی، شمارگان هزار نسخه و به بهای ۱۳۰ هزار تومان برای کودکان بالاتر از هفت سال از سوی انتشارات میچکا (واحد کودک و نوجوان انتشارات مبتکران) منتشر شده است.

منبع: ایبنا