اخبار
ﺳﻪشنبه، 09 آبان 1402
آغاز ثبت‌نام کنکور «تربیت معلم» از دو هفته دیگر؛ برگزاری آزمون اردیبهشت ۱۴۰۳

آغاز ثبت‌نام کنکور «تربیت معلم» از دو هفته دیگر؛ برگزاری آزمون اردیبهشت ۱۴۰۳

قرار است برای اولین بار جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی به منظور تربیت معلمان آینده کشور، از طریق برگزاری کنکوری مجزا و موسوم به کنکور «تربیت معلم» انجام شود که ثبت نام برای شرکت در این کنکور از حدود دو هفته دیگر آغاز و آزمون آن نیز در اردیبهشت ماه همزمان با آزمون کنکور سراسری برگزار می‌شود.

 

به گزارش ایسنا، در راستای اجرای مصوبه «سیاست‌ها و ضوابط کیفیت‌بخشی دانشگاه فرهنگیان» شورای عالی انقلاب فرهنگی، برای اولین بار جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی به منظور تربیت معلمان آینده کشور، از طریق برگزاری کنکوری اختصاصی و مجزا از کنکور سراسری انجام می‌شود.

آیین نامه برگزاری این کنکوردر ستاد ملی تعلیم و تربیت نیز به تصویب رسیده و قرار بر این شده است تا کنکور اختصاصی «تربیت معلم» همزمان با کنکور سراسری در روزهای پنجشنبه و جمعه ۶ و ۷ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ برگزار شود.

مهلت تعیین شده برای ثبت نام در کنکور تربیت معلم همانند مهلت تعیین شده برای کنکور سراسری از ۲۱ تا ۲۷ آبان ماه سال جاری است و متقاضیان شرکت در این کنکور باید در مهلت مقرر با مراجعه به سایت سازمان سنجش همزمان برای شرکت در کنکور سراسری و کنکور تربیت معلم ثبت نام کنند.

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب بندهای الحاقی ۱ و ۲ ماده ۹۲ لایحه برنامه هفتم توسعه، مصوب کردند تا پذیرش دانشگاه‌های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی هرسال نسبت به سال قبل حداقل ۲۵ درصد افزایش پیدا کند. بنابراین جذب دانشجو در این دو دانشگاه برای سال ۱۴۰۳ نیز افزایش می‌یابد.

منبع: ایسنا