اخبار
چهارشنبه، 24 آبان 1402
آغاز «هدایت تحصیلی» نهمی‌ها از ۲۵ آبان / تحلیل نتایج به صورت بر خط

آغاز «هدایت تحصیلی» نهمی‌ها از ۲۵ آبان / تحلیل نتایج به صورت بر خط

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از شروع فرآیند هدایت تحصیلی دانش آموزان مقطع متوسطه اول در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ با اجرای آزمون‌های مشاوره‌ای خبر داد.

به گزارش ایسنا، اصغر باقرزاده در این باره عنوان کرد: در راستای ارزیابی ویژگی‌های شخصیتی دانش آموزان در گام اول فرآیند هدایت تحصیلی، اجرای آزمون‌های رغبت و توانایی برای دانش آموزان پایه نهم از۲۵ آبان ماه در سراسر کشور آغاز خواهد شد و به مدت یک ماه ادامه خواهد داشت.

باقرزاده افزود: در سال تحصیلی جدید با تکمیل شدن سامانه هدایت تحصیلی، تحلیل نتایج به صورت بر خط انجام خواهد شد و دانش آموزان پس از ثبت نهایی آزمون می توانند کارنامه آزمون‌های رغبت و توانایی خود را صورت سیستم خبره فردی دریافت کنند.

وی بیان کرد: هدف ما از بررسی‌های مشاوره‌ای کمک به دانش آموزان در دستیابی به خودشناسی، حرفه شناسی و در نهایت انطباق این دو و تصمیم گیری آگاهانه است.

معاون وزیر آموزش و پرورش در خصوص اجرای برنامه هدایت تحصیلی در سال جدید اظهار کرد: نتایج نظرسنجی از ۱۹۰هزار دانش آموز در خصوص برنامه هدایت تحصیلی سال گذشته نشان داد که بیش از ۷۰ درصد آنان هدایت تحصیلی را عالی و خوب ارزیابی کردند. همچنین گزارش ثبت نام دانش آموزان در شاخه‌های نظری، فنی و حرفه‌ای و کاردانش نشان دهنده کاهش ۴ درصدی ورود به شاخه نظری و افزایش ۴ درصدی ثبت نام و استقبال دانش آموزان از رشته‌های موجود در شاخه‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش است و این نشان دهنده این است که برنامه هدایت تحصیلی در مسیر حرکت به سمت اهداف است. 

باقرزاده در پایان گفت: تمامی دانش آموزان پایه نهم از ۲۵ آبان ماه می‌توانند با مراجعه به سامانه my.medu.ir در قسمت برنامه‌های پرورشی وارد ماژول هدایت تحصیلی شوند و نسبت به تکمیل پرسشنامه‌های رغبت و توانایی اقدام کنند. در صورت وجود سوال، خط ملی ۱۵۷۰ از ۸ صبح تا ۸ شب پاسخگوی دانش‌آموزان، والدین و فرهنگیان است.

بنا بر اعلام روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، امسال تعداد یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر در فرایند هدایت تحصیلی قرار خواهند گرفت.



منبع: ایسنا