اخبار
دوشنبه، 29 آبان 1402
جزئیات دهمین دوره مسابقه ملی دانش‌آموزی «دانش مغز» اعلام شد

جزئیات دهمین دوره مسابقه ملی دانش‌آموزی «دانش مغز» اعلام شد

دهمین دوره مسابقه ملی دانش‌آموزی «دانش مغز» با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری با هدف ترغیب دانش‌آموزان به فعالیت در حوزه دانش مغز، پرورش استعدادهای جوان و هدایت نسل پویای امروز به تحصیل درحوزه علوم اعصاب در سطح کشور برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، مسابقه Brain Bee یک مسابقه جهانی برای دانش‌آموزان در زمینه علوم اعصاب و دانش مغز است که به عنوان یکی از مسابقات علمی معتبر و جذاب شناخته می‌شود و دانش‌آموزان را تشویق می‌کند تا در حوزه علوم اعصاب به دنیای پژوهش و تحقیقات علمی در زمینه مغز وارد شوند و به ارتقای سلامت و شناخت مغز کمک کنند.

این مسابقه به عنوان یک راه برای پرورش نخبگان آینده در زمینه علوم اعصاب شناخته می‌شود و شرکت در آن تجربه‌ منحصر به فردی برای دانش‌آموزان علاقه‌مند به این حوزه است.

مرحله  نخست دهمین دروه مسابقه بین‌المللی دانش مغز، ۲۷ بهمن ماه امسال برگزار می‌شود و آخرین مهلت ثبت‌نام در این مسابقه، ۳۰ دی ماه تعیین شده است. مرحله دوم این دوره از مسابقات در اردیبهشت ماه سال آینده با رقابت برگزیدگان مرحله نخست این مسابقه ملی انجام می‌شود.

دانش‌آموزان گروه سنی ۱۳ تا ۱۸ سال شامل متولدین اول مرداد ۱۳۸۴ تا اول مردادماه ۱۳۹۰ مجاز هستند تا در دهمین دوره مسابقه ملی دانش مغز شرکت کنند. مسابقات ملی دانش‌آموزی «دانش مغز» توسط انجمن علوم اعصاب ایران و با همکاری گروه علمی سیناپس برگزارمی‌شود.

در دومین مرحله این مسابقه به نفرات برگزیده و منتخب جوایز نقدی بین ۳۰ میلیون تا ۹۰ میلیون ریال به علاوه لوح تقدیر تعلق می‌گیرد و در این مرحله همچنین به نفرات اول تا سوم جایزه مغز و شناخت اهوازی - معتبرترین جایزه علوم اعصاب کشور - اهدا می‌شود.

به نقل از معاونت علمی ریاست‌جمهوری، دهمین دوره مسابقه جهانی دانش مغز در کشور آمریکا برگزار می‌شود و نمایندگان اعزامی کشورمان به این مسابقات در سال‌های اخیر همواره در میان پنج کشور برتر رقابت‌ها جای داشتند.

در این دوره، جوایز نفرات برتر رقابت بین‌المللی به ترتیب نفر اول، سه هزار دلار، نفر دوم دو هزار دلار و نفر سوم، هزار دلار تعیین شده است.

منبع: ایسنا