اخبار
دوشنبه، 18 دی 1402
ردیابی بهبودی مبتلایان به سکته مغزی با یک دستکش مخصوص بازی

ردیابی بهبودی مبتلایان به سکته مغزی با یک دستکش مخصوص بازی

یک دستکش مخصوص بازی ویدئویی برای بیماران سکته مغزی در نمایشگاه فناوری CES 2024 رونمایی شده است.

به گزارش ایسنا، شرکت پالم‌پلاگ(Palmplug) یک دستکش پوشیدنی کوچک و تمیز ارائه کرده است. در هر انگشت حسگرهایی برای ردیابی دست، بازخورد لمسی و چراغ‌های ال‌ای‌دی(LED) وجود دارد تا بتوانید نشانه‌های بصری نیز داشته باشید.

به نقل از ورج، اپلیکیشن‌های بالقوه زیادی برای این دستکش وجود دارد که یکی از جالب‌ترین آنها TheraPlay است. این اپلیکیشن ردیابی دست پالم‌پلاگ را به یک بازی فناوری سلامت متصل می‌کند که به بیماران سکته مغزی کمک می‌کند تا تحرک خود را دوباره به دست آورند. در حالی که بیمار می‌تواند یک بازی را انجام دهد، پزشک معیارهایی را دریافت می‌کند تا ببیند بهبودی چگونه پیش می‌رود.

با استفاده از فناوری پیشرفته ثبت حرکت، هر حرکت دست و انگشتان به دقت ردیابی می‌شود. حسگرهای ضبط حرکت با کیفیت بالا در لحظه بازخورد ارائه می‌کنند.

فناوری لمسی پالم‌پلاگ نیز حس لامسه را به دستان بر می‌گرداند و تعاملات دیجیتالی را با بازخورد لمسی واقعی ممکن می‌کند. این سیستم بافت‌های مختلف را شبیه‌سازی می‌کند و ارتعاشات ظریفی ارائه می‌کند که امکان یک تجربه همه‌جانبه در بازی، آموزش و فراتر از آن را فراهم می‌کند.

چراغ‌های ال‌ای‌دی چند رنگ نشانه‌های بصری واضحی را به کاربران ارائه می‌دهد و قابلیت استفاده و تعامل را افزایش می‌دهد. این نشانگرهای بصری فرد را در انجام وظایف راهنمایی می‌کنند.

منبع: ایسنا