اخبار
ﺳﻪشنبه، 19 دی 1402
پروژکتوری که درون لامپ سقفی پنهان می‌شود

پروژکتوری که درون لامپ سقفی پنهان می‌شود

شرکت اکس‌گیمی(Xgimi) دو پروژکتور شامل پرنورترین پروژکتور خود و یک پروژکتور سقفی را در نمایشگاه CES رونمایی کرد.

به گزارش ایسنا، شرکت اکس‌گیمی دو پروژکتور جدید برای ارائه دارد. پرنورترین پروژکتور ۴K به نام «هورایزن مکس»(Horizon Max) که دارای ۳۱۰۰ لومن سازمان بین‌المللی استاندارد ISO است و گواهی IMAX Enhanced را دریافت کرده و یک پروژکتور سه کاره موسوم به «علاءالدین» که ترکیبی از لامپ سقفی، پروژکتور و بلندگوی بلوتوثی است. هر دو پروژکتور از پلتفرم Google TV بهره می‌برند.

به نقل از ورج، اکس‌گیمی می‌گوید که «هورایزن مکس» می‌تواند ۳۱۰۰ لومن را با استفاده از لیزر Dual Light 2.0 و منبع نور هیبریدی ال‌ای‌دی(LED) تولید کند. با این حال، شایان ذکر است که این شرکت اعتراف کرده که در گذشته در امتیازات روشنایی پروژکتورهایش تا ۲۷ درصد اغراق کرده است که پس از شکایت شرکت اپسون اصلاح شد.

هورایزن مکس، مانند سایر پروژکتورهای هوشمند مدرن، می‌تواند به طور خودکار بهترین نقطه روی دیوار را برای نمایش تصویر خود پیدا کند، در حالی که قابلیت جدیدی دارد که تنظیمات لازم برای دیوارهای مختلف را به خاطر می‌آورد. یک فناوری موسوم به تطبیق صفحه نمایش هوشمند(v۵.۰) می‌تواند تنظیمات لازم برای بازی را هنگامی که پروژکتور به سمت یک دیوار قرار دارد به خاطر بسپارد و هنگامی که آن را به سمت دیوار دیگری می‌گیرید به تنظیمات فیلم منتقل شود.

«علاءالدین» نیز یک پروژکتور سقفی جدید از اکس‌گیمی است. این پروژکتور به طور مستقیم به لامپ سقفی که از پیش روی سقف نصب شده است متصل می‌شود تا تصویری با وضوح ۱۰۸۰P تا ۱۰۰ اینچ ایجاد کند. این لامپ یکپارچه را می‌توان مستقیما با استفاده از کنترل از راه دور یا از طریق برنامه اکس‌ گیمی کنترل کرد اگرچه با سایر اکوسیستم‌های خانه‌های هوشمند سازگار نیست.

این پروژکتور صدای ۳۶۰ درجه را از بلندگوهای داخلی تولید می‌کند و می‌توان در زمان خاموش بودن لامپ نیز از آن استفاده کرد.

هر دو پروژکتور از پلتفرم Android TV به Google TV منتقل شده‌اند.

اکس‌گیمی قیمت نهایی یا تاریخ دقیق عرضه را برای هیچ یک از پروژکتورهای خود ارائه نکرده است. گفته می‌شود که هورایزن مکس کمتر از ۳۰۰۰ دلار قیمت داشته باشد و پیش‌بینی می‌شود در اواخر سال ۲۰۲۴ عرضه شود.

منبع: ایسنا