اخبار
پنجشنبه، 28 دی 1402
با این دوربین، تاریکی شب را 4K ببینید

با این دوربین، تاریکی شب را 4K ببینید

دوربین دوچشمی جدید دید در شب شرکت یاشیکا(Yashica) به کاوشگران در تاریکی کمک می‌کند تا چیزهای غیرقابل مشاهده را با وضوحی بی‌نظیر ببینند.

به گزارش ایسنا، سال گذشته شرکتی به نام «دووکس»(Duovox) یک سرمایه‌پذیری موفق را برای یک دوربین تک چشمی تمام رنگی دید در شب با وضوح ۱۰۸۰p راه‌اندازی کرد. اکنون شرکت خاطره انگیز یاشیکا با یک دوربین دوچشمی دید در شب روی همین پلتفرم به میدان آمده است که رنگ‌ها را با وضوح فوق‌العاده 4K در تاریکی نمایان می‌کند.

نام یاشیکا از سال ۱۹۴۹ با تولید دوربین‌ها و لنزها شناخته شده است، اما شرکت مادر آن موسوم به کیوسرا(Kyocera) در سال ۲۰۰۵ فعالیت خود را متوقف کرد. سپس علامت تجاری یاشیکا توسط گروه MF Jebsen در هنگ‌کنگ خریداری شد که یک دوربین با نام تجاری یاشیکا را به نام Y35 معرفی کرد.
اکنون این شرکت با ویژن(Vision) که یک دوربین دوچشمی دید در شب تمام رنگی با کیفیت نمایش 4K است، بازگشته است.

فناوری طراحی شده برای آشکار کردن جزئیات پنهان در ماجراجویی‌های در تاریکی با یک حسگر تصویر CMOS ۱/۲.۹ اینچی و یک روشن‌کننده IR هشتصد نانومتری سه سطحی شروع می‌شود.

یک لنز هفت لایه با دیافراگم عریض F۱.۰ با پوشش ضد تابش همراه با ضد خش، آب، گرد و غبار و روغن بودن وجود دارد که محدوده فوکوس آن از ۵۰ سانتی متر تا بی‌نهایت است. این سیستم بزرگنمایی سه برابری نوری و بزرگنمایی دیجیتالی پنج برابری و حساسیت نوری ۰.۰۰۳۷ لوکس را ارائه می‌دهد.
تصاویر لحظه‌ای روی یک صفحه نمایش رنگی TFT چهار اینچی با وضوح ۴۰۰ در ۹۶۰ پیکسل نمایش داده می‌شوند و یاشیکا معتقد است که کاربران می‌توانند تا عمق ۶۰۰ متری را در تاریکی نگاه کنند.

این دوربین می‌تواند عکس‌هایی با کیفیت تا ۵۶ مگاپیکسلی و همچنین فیلمبرداری با وضوح ۱۰۸۰p را ثبت کند، در حالی که گزینه ارتقای کیفیت به 4K نیز وجود دارد.

این شرکت همچنین می‌گوید که هوش مصنوعی برای تقویت پردازش سیگنال دستگاه برای تولید رنگ طبیعی‌تر و محدوده دینامیکی بالاتر، تغییر پارامترهای کلیدی برای کاهش اختلال تصویر، افزایش کنتراست و جبران نور بکار گرفته می‌شود.
همانطور که گفته شد، تصاویر نمونه هنوز تا حدودی از نظر ظاهری دارای اختلال و دانه‌دار هستند، اما یاشیکا قول داده که الگوریتم‌های هوشمند و داده‌های بزرگ پشت این فناوری در طول زمان پیشرفت‌های مستمری را رقم بزنند.

از مشخصات دیگر این دوربین می‌توان به باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی آن اشاره کرد که برای ۱۰ ساعت استفاده با روشن بودن دید در شب یا ۱۶ ساعت با خاموش بودن آن کار می‌کند. سایر ابزارهای مفیدی که در این دوربین دوچشمی دیده می‌شوند شامل قطب‌نما و چراغ ایمنی هستند.

دوربین دوچشمی ویژن از فوریه سال گذشته در حال توسعه است. اگر همه چیز طبق برنامه‌ریزی پیش برود، تخمین زده می‌شود که عرضه آن از ماه مه سال جاری آغاز شود.

منبع: ایسنا