اخبار
دوشنبه، 02 بهمن 1402
اولین جشنواره قصه‌گویی میچکا و اُینا به کار خود پایان داد

اولین جشنواره قصه‌گویی میچکا و اُینا به کار خود پایان داد

اولین جشنواره قصه‌گویی میچکا و اُینا با شعار «قصه‌ی خودت را بساز» با حضور ۴۵ نفر در دو گروه سنی ۴ تا ۷ سال و ۸ تا ۱۲ سال برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در این جشنواره غیررقابتی که با شعار «قصه‌ی خودت را بساز» برگزار شد، ۴۵ نفر در دو گروه سنی ۴ تا ۷ سال و ۸ تا ۱۲ سال شرکت کردند.

بخشی از اجراها به صورت تکی و بخش دیگر دو نفری بود. بیشتر اجراها با ارائه نمایش با حداقل امکانات و دکور همراه بود. هدف از برپایی این جشنواره حمایت و ارتقای استعدادهای کودک و نوجوان در زمینه قصه‌گویی و داستان‌نویسی است. آماده‌سازی کودکان برای اجرا حدود یک سال به طول انجامید و همگی تحت نظر گروه هنری اُینا، آموزش قصه‌گویی خلاق دیدند.

در این جشنواره که جمعه (۲۹ دی‌ماه ۱۴۰۲) در تهران در دو نوبت صبح و عصر برگزار شد، کودکان قصه‌های خود را در حضور والدین، اعضای کارشناسی آثار نشر میچکا و سایر مهمانان تعریف کردند. بیشتر آثار از شاهنامه فردوسی و مثنوی معنوی توسط کودکان انتخاب شده بود؛ اما آثار دیگری نیز از نشرهای مختلف کودک و نوجوان از جمله کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، نشر میچکا و دیگر ناشران بود.

«فارابی»، «طوطی و بقال»، «هفت‌خوان رستم»، «کاوه‌ی آهنگر»، «شنگول و منگول»، «کدوی قلقله‌زن» و «احساسات» از قصه‌هایی بود که از آثار ناشران مختلف روایت شد و بیشتر توسط اجراکنندگان انتخاب شده بود؛ اما بخش جذاب دیگر این جشنواره، قصه‌هایی بود که توسط خود کودکان نوشته و اجرا شد.

مهمانان ویژه مراسم شهرام اقبال‌زاده، فرهاد حسن‌زاده، ناهید معتمدی، مجید عمیق، طاهره ایبد، جعفر توزنده‌جانی، حسین نیلچیان، حمید عبداللهیان، مجید راستی، محمد ولی‌زاده و محمدجواد حق‌شناس بودند. این مراسم با تقدیر از همه شرکت‌کنندگان توسط مهمانان ویژه به کار خود پایان داد.

نشر کودک و نوجوان میچکا و گروه هنری اُینا امیدوار است بتواند در سال‌های آتی نیز این جشنواره را برگزار کند و میزبان تعداد بیشتری از استعدادهای قصه‌گویی و داستان‌نویسی کودک و نوجوان باشد.

منبع: ایبنا