اخبار
دوشنبه، 09 بهمن 1402
رویداد «هفته ماها»؛ خلق هفته‌ای پر از خلاقیت‌های فرهنگی در مدارس

رویداد «هفته ماها»؛ خلق هفته‌ای پر از خلاقیت‌های فرهنگی در مدارس

مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی وزارت آموزش و پرورش از برگزاری رویداد «هفته ماها» خبر داد که در آستانه جشن‌های ایام دهه فجر و از ۷ تا ۱۲ بهمن ماه، در قالب هفته فرهنگ و هنر در مدارس سراسر کشور برگزار می‌شود؛ طی آن کادر مدرسه و دانش آموزان در مدارس، یک هفته پر از خلاقیت‌های فرهنگی و ذوق هنری را خلق می کنند.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام محمدحسین پورثانی با اشاره به رویداد «هفته ماها»؛ مدرسه آرمانی، هنر آسمانی اظهار کرد: امسال نیز مانند سال های گذشته، چهل و دومین دوره جشنواره فرهنگی هنری امید فردا را برگزار می‌کنیم با این تفاوت که این بار یک اتفاق ویژه تحت عنوان «هفته ماها» داریم.

وی با اشاره به اینکه محور اصلی این رویداد، برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری داخل مدرسه است افزود: این امر کمک می کند که دانش آموزان هنرمند بهتر و بیشتر شناخته شوند.

پورثانی عنوان کرد: در این مسیر دانش آموزان مدرسه نقش اصلی را در اجرای رویداد دارند و مدیران مدارس رویداد را راهبری خواهند کرد.

وی اضافه کرد: در عمل به فرمایش مقام معظم رهبری در راستای انجام کار پرورشی در سطح مدارس، هفته فرهنگی ماها با این هدف برگزار می‌شود و به ۷۲۰ مدرسه از بین مدارسی که بهترین رویدادها را با خلاقیت بیشتری برگزار می کنند، تندیس ماها اعطا خواهد شد.

پورثانی همچنین گفت: هدف ما از برگزاری این رویداد این است که بنا به فرمایش مقام معظم رهبری، مدرسه قله و کار پرورشی در مدارس جذاب باشد؛ در هفته ماها به دنبال کنشگری و اثرگذاری فعالیت دانش آموزان هستیم.

مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی با اعلام اینکه روزشماری نیز برای این هفته درنظر گرفته شده است، بیان کرد: مدیران مدارس می‌توانند فیلم های خود را از اجرای هفته فرهنگ و هنر در سطح مدرسه در قالب ویدئوی ۵ دقیقه‌ای برای ما ارسال کنند. مدیران باید در صفحه رویدادهای شبکه شاد، گزینه رویداد ماها را انتخاب و از طریق کلید ارسال، ویدئوها را ارسال کنند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، به گفته پورثانی این رویداد در آستانه جشن های ایام الله دهه مبارک فجر از ۷ تا ۱۲ بهمن ماه، در قالب هفته فرهنگ و هنر در مدارس سراسر کشور برگزار می شود.

منبع: ایسنا