اخبار
چهارشنبه، 25 بهمن 1402
برگزاری مسابقه دانش‌آموزی «دانش مغز» در ۲۷ بهمن

برگزاری مسابقه دانش‌آموزی «دانش مغز» در ۲۷ بهمن

مرحله نخست دهمین دوره مسابقه ملی دانش‌آموزی «دانش مغز» تحت حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی با شرکت علاقه‌مندان روز جمعه، ۲۷ بهمن ماه جاری برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، دانش‌آموزان گروه سنی ۱۳ تا ۱۸ سال شامل متولدین اول مرداد ۱۳۸۴ تا یک مردادماه ۱۳۹۰ مجاز هستند تا در دهمین دوره مسابقه ملی دانش مغز Brain Bee 2024 شرکت کنند. مرحله دوم این دوره از مسابقات نیز در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ میان برگزیدگان مرحله نخست این مسابقه ملی برگزار می‌شود.

دانش‌آموزان علاقه‌مند به شرکت در این رویداد، به صورت مجازی و در بسترپرس لاین می‌توانند به ۶۰ سؤال چند گزینه‌ای در مدت زمان ۱۵۰ دقیقه پاسخ دهند. لینک مرحله نخست این دوره از مسابقه ملی تا ۲۶ بهمن ماه جاری از طریق ایمیل و پیامک از سوی برگزارکنندگان برای دانش‌آموزان ثبت‌نام کننده در این مسابقه ارسال می‌شود.

مسابقه ملی دانش‌آموزی «دانش مغز» با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری با هدف ترغیب دانش‌آموزان به فعالیت در حوزه دانش مغز، پرورش استعدادهای جوان و هدایت نسل پویای امروز به تحصیل در حوزه علوم اعصاب در سطح کشور برگزار می‌شود.

Brain Bee یک مسابقه جهانی برای دانش‌آموزان در زمینه علوم اعصاب و دانش مغز است که به عنوان یکی از مسابقات علمی معتبر و جذاب شناخته می‌شود و دانش‌آموزان را تشویق می‌کند تا در حوزه علوم اعصاب به دنیای پژوهش و تحقیقات علمی در حوزه مغز وارد شوند و به ارتقای سلامت و شناخت مغز کمک کنند. مسابقات ملی دانش‌آموزی «دانش مغز» توسط انجمن علوم اعصاب ایران و با همکاری گروه علمی سیناپس برگزار می‌شود.

به نقل از ستاد علوم شناختی معاونت علمی ریاست‌جمهوری، دهمین دوره مسابقه جهانی دانش مغز در کشور آمریکا برگزار می‌شود و نمایندگان اعزامی کشورمان به این مسابقات در سال‌های اخیر در میان پنج کشور برتر رقابت‌ها جای داشتند. در دهمین دوره مسابقه جهانی دانش مغز جوایز نفرات برتر رقابت جهانی مسابقه بین‌المللی دانش مغز به ترتیب نفر اول ۳۰۰۰ دلار، نفر دوم ۲۰۰۰ دلار و نفر سوم ۱۰۰۰ دلار تعیین شده است.

منبع: ایسنا