اخبار
چهارشنبه، 12 آذر 1393

جایزه 50 میلیون تومانی نرم‌افزارهای موبایل به «پلنگ ایرانی» رسید

محققان دانشگاه صنعتی همدان با طراحی نرم‌افزاری در حوزه سلامت موفق به دریافت جایزه 50 میلیون تومانی دومین مسابقه «ایران موبی کد» را از آن خود کنند.

 

به گزارش خبرنگار فناوری ایسنا، دومین مسابقه «ایران موبی کد» در محورهای برنامه های کاربردی، برنامه های آموزشی و فرهنگی، بازی و سرگرمی و بخش ویژه بانک، بورس و بیمه در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد که در پایان این رقابت، دانش آموخته دانشگاه صنعتی همدان موفق به کسب جایزه 50 میلیون تومانی شد.

مجتبی اسماعیلی، مجری طراح این اپلیکیشن در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری ایسنا با بیان اینکه این نرم افزار مربوط به یک شبکه اجتماعی است، افزود: این شبکه با عنوان شبکه اجتماعی "اکسیر سبز" عرضه شده است که به مباحث سلامت جامعه می پردازد. در این نرم افزار بر اساس بیماری‌ها اطلاعاتی را در اختیار کاربران قرار می دهد.

وی از طراحی موتور گرافیکی برای این نرم افزار خبر داد و گفت: این موتور گرافیکی جدیدی است که برای سیستم های اندرویدی طراحی و پیاده سازی شده است.مجری طرح عنوان این موتور گرافیکی را «پلنگ ایرانی» ذکر کرد و ادامه داد: این موتور قابلیت گرافیکی مناسب و خاصی را به این نرم افزار داده است.

وی با تاکید بر اینکه برنامه نویسی این شبکه 9 ماه به طول انجامیده است، خاطر نشان کرد: طول الگوریتم نرم افزار این شبکه 170 هزار خط است و در حال حاضر نسخه خارجی این نرم افزار در دستور کار قرار دارد تا کاربران غیر ایرانی نیز بتوانند از این نرم افزار استفاده کنند.اسماعیلی به محتوای این شبکه اشاره کرد و گفت: در این شبکه اطلاعات مربوط به 400 گیاه دارویی گنجانده شده است ضمن آنکه 800 مقاله و مطلب علمی در خصوص این گیاهان ارائه شده است.
وی با تاکید بر اینکه این شبکه، یک شبکه سرگرمی نیست، اضافه کرد: این شبکه اجازه دسترسی به مطالب مرتبط با حوزه سلامت را به کاربران می دهد و امکان ارتقای سطح سلامت را می دهد.مجری طرح امکان ویرایش مطالب را از دیگر قابلیت های نرم افزار دانست و اظهار داشت: کاربران می توانند اطلاعات مندرج در این نرم افزار را اضافه و یا ویرایش کنند.

خبرگزاري ايسنا