اخبار
چهارشنبه، 17 دی 1393
شنا كنيد تا نيازي به پزشك نداشته باشيد

شنا كنيد تا نيازي به پزشك نداشته باشيد

ورزش شنا از جمله ورزش هايي است كه علاوه بر اينكه شادي و نشاط بي حدي را به وجود مي آورد از تمامي جهات سلامتي انسان را تضمين مي كند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، شنا را مي توان نسبت به ورزش هاي ديگر متمايز دانست زيرا علاوه بر تاثيرات مثبتي كه بر روي دستگاه تنفسي و عضلاني مي گذارد براي افرادي كه دچار رماتيسم و يا ناتواني هاي جسمي هستند يك نقطه قوت به شمار مي رود و اين افراد مي توانند با استفاده از اين ورزش هم تناسب اندام خود را حفظ مي كنند و هم درد خود را تا ميزان بسيار زيادي كاهش دهند.

شنا ورزشي است كه در آن تمام عضلات بدن به كار گرفته و تقويت مي شود و براي بيماران رماتيسمي و كساني كه اضافه وزن دارند مناسب است شناور بودن در آب سبب مي شود يك تناسب عمومي به بدن القا شود.

فشار آب بر بدن سبب سفت شدن مفاصل شده و خطر آسيب رسيدن به بدن در مقايسه با ورزش هايي كه در خشكي انجام مي شود پايين بيايد.

ورزشكاران حرفه اي و آماتور براي بهبود آسيب هاي كه در طول مسابقات و تمرينات به آنها وارد مي گردد و همچنين براي رهايي از دردهاي مفصلي از شنا استفاده مي كنند.

شايان ذكر است شنا براي افرادي كه دچار بيماري هايي هستند كه ممكن استدر اثر فعاليت ورزشي شديد بوجود آيد مثمر ثمر واقع خواهد شد.


حتي به افرادي كه دچار آسم هستند نيز توصيه مي شود كه از بين ورزش هاي متفاوت شنا را انتخاب كنندچرا كه هوا مرطوب و گرم استخر سبب مي شود تحريك كمتري در مجاري تنفسي آنها ايجاد گردد.

از فوايد ورزش شنا در تناسب اندام نه تنها در هنگام شنا فشار زيادي به بدن وارد نمي شود بلكه بهترين راه براي ايجاد تناسب اندام نيز محسوب مي شود.

هنگام شنا كردن تمام عضلات بدن به كار گرفته مي شوند كه در اين ميان مي توان به ماهيچه هاي شنا كمر شكم پا باسن و ران اشاره نمود و از آنجايي كه مقاومت آب 12 برابر هواست سبب افزايش قدرت و نيروي فرد نيز مي شود.

اين ورزش علاوه بر افزايش نيروي جسماني دستگاه تنفسي را تقويت مي كند كه مي توان كمتر ورزش را پيدا كرد كه شامل چنين مزايايي باشد.

بايد اين نكته را مورد توجه قرار داد كه كساني كه از چاقي رنج مي برند و قادر نيستند هيچ ورزش ديگري انجام دهند مي توانند با ورزش شنا وزن خود را كاهش دهند تا سيستم تنفسي اين افراد شريط بهتري داشته تا مانع فعاليت هاي روزمره زندگيشان نيز نگردد.


باشگاه خبرنگاران

اخبار عمومي

اخبار آزمون

تازه‌هاي نشر

ليست کتاب هاي مبتکران