اخبار
دوشنبه، 22 دی 1393
برای ماه طلایی درست برنامه‌‏ریزی کنید

برای ماه طلایی درست برنامه‌‏ریزی کنید

 

بهتر است قبل از شروع به بالا رفتن از نردبان موفقیت، مطمئن شوید آن را درست روی زمین گذاشته‌اید.


برای برنامه‌ریزی درست و قبل از شروع دوران جمع‌بندی ابتدا با دقت هرچه تمام،فهرست کاملی از تمام منابع و مباحثی تهیه کنید که قرار است از آن‌ها برای مرور درس‌ها استفاده کنید. این منابع باید همان منابع قبلی شما باشد و هرگز از منابع جدید استفاده نکنید.


تخمین بزنید که مرور هر کدام از مباحثی که قرار است مطالعه شود، حدوداً به چه مدت‌زمانی احتیاج دارد. سپس تخمین بزنید که مجموعاً برای یک مرور جامع، به چه مدت‌زمانی نیاز دارید. فهرست تمام مباحث و منابعی را که می‌خواهید هر هفته مطالعه کنید، تهیه کرده و یک برنامه‌ی یک‌هفته‌ای برای خود بنویسید.


در برنامه‌ریزی هر روزتان سعی کنید تعداد درس‌هایی را که برای مرور در یک روز کامل انتخاب می‌کنید، کم‌تر از ۳ درس نباشد و اولین مبحث درسی که می‌خواهید در یک روز مطالعه کنید، مشکل‌ترین درس یا مبحث آن روزتان باشد. این نکات را می‌توانید با توجه به آزمون‌های سه روز یک‌بار برای خودتان تشخیص دهید. هر چه به کنکور نزدیک‌تر می‌شوید، وقت درس‌های عمومی را (که ماهیتاً حفظی‌ترند و احتمال فراموشی‌شان بیش‌تر است) در برنامه‌ ریزی درسی‌تان بیش‌تر کنید.وقتی زمان کم است و کار زیاد، برنامه‌ریزی اهمیت دوچندان پیدا می‌کند.بنابراین سعی کنید برای آزمون‌های سه روز یک‌بار و دوران جمع‌بندی بهترین برنامه‌ریزی را داشته باشید.

كنكور نيوز

اخبار عمومي

اخبار آزمون

تازه‌هاي نشر

ليست کتاب هاي مبتکران