اخبار
چهارشنبه، 15 بهمن 1393
آغاز عملیات طراحی و ساخت اویونیک هواپیمای 150 نفره از سال 94

آغاز عملیات طراحی و ساخت اویونیک هواپیمای 150 نفره از سال 94

ارتباطات وسیع بازیگران اصلی این شبکه یعنی دانشگاه صنعتی و صنایع صا-هسا و ایجاد اعتماد بین شرکت‌های دانش‌بنیان رمز موفقیت نوآوری اویونیک در سطح ملی است.  

 رئیس سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح گفت: رمز موفقیت در نوآوری اویونیک، ارتباطات وسیع دانشگاه صنعتی اصفهان و صنایع 0 هسا و ایجاد اعتماد بین شرکت‌های دانش‌ بنیان است.

به گزارش خبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، منوچهر منطقی در دومین کنفرانس ملی اویونیک در دانشگاه صنعتی اصفهان، اظهار کرد: طراحی و ساخت اویونیک هواپیمای 150 نفره با راهبری دانشگاه صنعتی اصفهان از سال 1394 فعال خواهد شد.

وی با بیان اینکه این پروژه از صنعت صا-هسا از سال 1389 تعریف شده است، خاطرنشان کرد: می‌توان گفت پیشرفت این پروژه بیش از 75 درصد بوده و در این راستا شرکت‌های دانش‌بنیان بسیاری برای طراحی و ساخت زیر سامانه‌های این پروژه ایجاد شده‌اند.

رئیس سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح گفت: با حمایت سازمان هوایی کشور مرکز آموزش خلبانی را به کمک شبیه‌سازها ایجاد خواهیم کرد و این مرکز برای کارآموزان خارجی در کیش خواهد بود.

منطقی با بیان اینکه مجوز ساخت چهار نوع هواپیمای GA را گرفته‌ایم، گفت: در حال حاضر کل اویونیک این هواپیماها با وجود ساختار ساده‌ای که دارند، از خارج وارد می‌شود؛ در صورتی که در این حوزه توانمندی‌های بالقوه خوبی در کشور وجود دارد.

وی ادامه داد: چند شرکت خصوصی وظیفه بازاریابی در این حوزه را به عهده گرفته‌اند. ما یک بازار اویونیک بالقوه داریم که اگر خوب برنامه‌ریزی شود، محصولات پی‌درپی به بازار می‌آید و در این زمینه پیشرفت‌های بسیاری خواهیم داشت.

رئیس سازمان صنایع هوایی با ابراز امیدواری از دستاوردهای این کنفرانس، خاطرنشان کرد: ارتباطات وسیع بازیگران اصلی این شبکه یعنی دانشگاه صنعتی و صنایع صا-هسا و ایجاد اعتماد بین شرکت‌های دانش‌بنیان رمز موفقیت نوآوری اویونیک در سطح ملی است.
خبرگزاري ايسنا

اخبار عمومي

اخبار آزمون

تازه‌هاي نشر

ليست کتاب هاي مبتکران