مقالات مشاوره
چهارشنبه، 05 دی 1397
چگونه عملکرد خود را ارزیابی کنیم

چگونه عملکرد خود را ارزیابی کنیم

ارزشیابی
ارزشیابی وسیله ای است برای سنجش عملکرد دانش آموز. با ارزشیابی می توان به نقاط ضعف و قوت خود پی برد و برای رفع آن ها برنامه ریزی کرد.
آزمون های دوره ای مبتکران این کار را برای شما آسان کرده و با کارنامه کاملی که بعد از هر آزمون در اختیارتان قرار می دهد به شما بازخورد بسیار جامع و کاملی از وضعیت درسی تان می دهد.
سوال های یک موضوع درسی مثلا اعشار 8 سوال است و شما به بیشتر از نیمی از سوال ها جواب غلط داده اید، یعنی اعشار را خوب یاد نگرفته اید و به تکرار و تمرین بیشتری نیاز دارید تا ضعف تان در این مبحث درسی برطرف شود. توجه داشته باشید که حتما ضعف های درسی خود را بعد از هر آزمون با برنامه ریزی خوب و دقیق و تکرار و تمرین زیاد برطرف کنید و نگذارید ضعف ها و کاستی هایتان روی هم انباشته شود و دیگر فرصت برای انجام آن ها نداشته باشید.
البته ممکن است دلیل دیگری هم برای ضعف ها ی شما وجود داشته باشد و ان هم متوجه نشدن کلیت موضوع درسی باشد و نیاز داشته باشید که همان مبحث از ابتدا توسط معلم برایتان به طور کامل آموزش داده شود تا بتوانید در ابتدا خوب یاد بگیرید و بعد از اینکه متوجه محتوای آموزشی شدید به تکرار و تمرین بپردازید.
در نهایت از ارزشیابی انجام شده و تصویر روشنی که از وضعیت درسی در اختیار قرار می گیرد با همفکری مشاور خود و پیشنهادهایی که به شما داده می شود برای پیشرفت درسی خود بهره بگیرید.



واحد مشاور مبتکران



به وقت مشاوره

  

 

دسته بندی مقالات مشاوره